måndag 4 mars 2013

Mama is frustrated


I helgen har min fina vän från Borlänge varit här och hållit mig sällskap. Förutom att vi har gjort de vanliga sakerna som baka, kolla film, shoppa och pratat en massa, så har vi, tillsammans med svärmor + kille och Thomas + kompis, flyttat massa grejer från fönstren. Det ska ju bli en "extremt" passande fönsterrenovering nu i 2 veckor i vår lägenhet. Väldigt lägligt nu när jag ska föda barn när som helst. Jag försökte få chefen att prioritera och han verkade mest skratta åt mig. Jaha? Man kan alltså inte prioritera en lägenhet, eller? Jag fick reda på att de kommer jobba mellan 7:15-16:00. Det innebär att jag inte kommer få någon sovmorgon alls under den här perioden som jag ska vila. Sen måste jag försöka hålla mig ifrån lägenheten för att slippa hantverkarnas ljud och färg-ångor. Känner mig väldigt stressad och frustrerad.

Idag vaknade vi tidigt för att invänta hantverkarna. De började med att föra massa oväsen i lägenheten ovanför vid 8-tiden och sen kom de vid 10-tiden och började montera ner fönster. Thomas hade redan flytt till jobbet vid den tiden och jag och min vän stack iväg strax efter att de började. Vi åkte iväg till Vällingby och kikade runt lite och käkade lunch innan hon begav sig hem igen till Borlänge. Nu sitter jag här ensam och pöser i soffan hos svärmor i brist på annat att göra. Det känns lite skumt att sitta i hennes hem utan att någon är hemma, men det är väldigt skönt att slippa höra slipmaskiner och borrar och bankande.

Vi bakade Leilas kladdkaka som blev fantastisk med lite extra kakao och kaffechoklad-bitar.


Vi svängde även ihop en god hallon-smulpaj och hav av vaniljsås.


Kan verkligen rekommendera spenat -och fetaostpajen från Wayne's Coffee.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar