fredag 1 mars 2013

Vecka 38 - Uttråkad

Så... Nu har jag varit mammaledig i en vecka. Så vad kan jag dra för slutsats av det? Det är skitskönt förutom att jag redan känner mig uttråkad. Thomas har bokat upp sig varje kväll efter jobbet så jag har knappt sett honom. Han passar på att leka med sina vänner innan födseln, vilket är fullt förståeligt. Ja, jag har försökt att hålla mig sysselsatt själv. Jag har tagit itu med saker som har behövt göras och försökt att umgås med folk. Jag har städat varje dag, tvättat en massa, handlat och klättrat uppför våra monstertrappor upp till vår bostad några gånger. Jag har sett på filmer och hällt i mig vaniljsås och käkat massa frukt och mackor. Men jag känner mig så fruktansvärt uttråkad ändå. Jag går omkring och försöker hitta på fler saker att göra innan lillan ploppar ut. Jag har liksom inte landat och det känns grymt konstigt att jag ska vara borta från min dagliga stimulerande sysselsättning, jobbet, i många fler månader. Jag borde ligga ner och ta det lugnt och klappa på magen som oftare drabbas av Braxton Hicks-sammandragningar. Men jag känner mig så oproduktiv! Jag hade en sån dag igår. Det var trist. Nu har jag bokat in mig på en frisörtid på onsdag nästa vecka. Då ska min fina vän få klippa min tjocka man och färga utväxten. Sen har jag en ursäkt att kunna hemmafärga ögonbrynen också. Ja alltså om jag färgar ögonbrynen NU innan hårfärgningen, så ser jag ju ut som trummisen Animal ifrån Mupparna.

Låt oss hoppas att hon inte vill komma ut nästa vecka. Vår hyresvärd har fått för sig att renovera våra fönsterkarmar på måndag. Det innebär att vi måste flytta massa grejer från alla fönster och ha främmande män rännande ut och in i lägenheten i nån dag. Jag kommer alltså att få vara i en miljö med vita tält istället för fönster, bankande, borrande och byggdamm och fotspår i hela lägenheten. Kul att de ska fixa detta just nu när jag är som mest sårbar och hemma själv när Thomas jobbar. Jag försökte få tag på byggledaren idag, men fick aldrig tag i honom. Jag vill ju veta vad de har för byggplan och när de kommer plinga på dörren. Det här gör mig faktiskt rätt stressad. Hoppas att de gör ett jäkligt snabbt och effektivt jobb!


Den här helgen kommer min fantastiska vän ner från Borlänge och hänger lite med mig. Det ska bli riktigt mysigt! Henne kommer jag inte få se på länge efter denna helgen. För sen blir det svårt att pussla ihop en ny helgdejt när jag kommer ha en liten färsk och ljuvlig skrik -och bajsmaskin hängandes vid tuttarna.


Nä, nu ska jag ha fredagsmys med min ofödda terrorist och klappa på den krampande livmodern.
Puss på er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar