torsdag 24 juni 2010

Last farewell, Hasse / Love your skinn

 


Idag hade vi gravsättning för Thomas pappa Hasse. Vi fick urnan med askan och placerade den i jorden. Thomas plastmor hade arrangerat blommor från deras trädgård. Hon hade även planterat dit en jordgubbsplanta med några jordgubbar på. Cermonin tog kanske högst tio minuter men vi stannade kvar en halvtimme och pratade och kollade på de andra gravarna. Man förundras över hur mycket en gravsten kan kosta. Minst sju papp får man lägga ut. Ska bli intressant  att veta vad Hasses gravsten kommer ligga på och hur den kommer se ut. Det är skönt att han äntligen får en plats där vi kan hälsa på honom. Det var en fin och familjenära cermoni. Jag är så glad att jag ingår i den fina familjen. Jag kämpade hårt för att kunna få vara med dem till slutet av deras farväl.


 


Jehnny, Hasse, Gunilla


Blommor o gravplats


Förstår inte hur mitt jobb kunde säga nej till att få vara med till sista cermonin. De kompromissade och lät mig ta ut 2 h komptid i alla fall. Så efter att jag varit där så skulle jag åka tillbaka till jobbet. Dock gick cermonin så snabbt så jag blev avsläppt i Sundbyberg för att kunna införskaffa mig en bättre klädöverdel. Hade dumt nog satt på mig en svart skjorta. Höll på att förgås av värmeslag. Såg att de hade rea på Lindex. Hittade en barntunika som passade mig perfekt. Sen åkte jag vidare till jobbet. Slutade sent idag.


 


Barntunika


 


Efter denna långa dag belönade jag mig själv med att sola i solariet ett tag fast jag hade stekt lite på rasterna. Dock ska man ta det lugnt nu på sommaren med solariet eftersom man redan får den sol man ska ha. Man vill ju inte få rynkig läderhud när man blir äldre. ;) Dock har jag en jättebra cacaosmör lotion som gör huden mycket mjuk och smidig efter både sol och rakning.


 


Cocoa Butter Lotion


Love my skin


 


 

1 kommentar: