tisdag 15 juni 2010

Celebrating love

 


FREDAGS:


Efter jobbet strosade jag runt för mig själv i Vällingby Centrum för att invänta killkompisen Dan som skulle plocka upp mig. Jag hade erbjudit mig en nackmassage som han önskade sig av någon. :) Som lön för mödan bjöd han och vår gemensamme vän Älgen mig på middag. Det blev en fantastisk måltid bestående av älg-entrecote med stekta primörer och sallad. Åt som ett djur. Sen kollade vi på film på Dans projektorduk. Det blev en lite småmysig romantiskt drama som heter Nice Guy eller nåt. Sen blev jag supersugen på choklad så vi skuttade ner och köpte lite choklad till mig gick sen upp till Älgen en stund och glodde på tv innan vi gav upp och Dan skjutsade mig till min älskling.


Älg-entrecote med primörer


 


LÖRDAGS:


Den här dagen skulle vi fira vår 2-årsdag. Vi tog det lugnt under dagen, Åt våfflor med glas/keso till frunch. Sen strosade vi runt i Vällingby centrum ett tag innan vi bestämde oss för att åka till den planerade aftonen. Vi hade bokat bort på Norra Brunn för att se stand up och käka god mat medan vi njöt av underhållningen. Vi åt lammytterfilé med nån sorts potatiskaka. Till det ett rött vin. Sen till efterrätt blev det hallonpannacotta och rosévin. Allt var jättegott men dock inte värt de överdrivna summorna de tog för det lilla man fick. Underhållningen var härlig. Både Henrik Schyffert och David Batra är riktiga proffs. Speciellt Batra. :) Det var en riktigt lyckad dag/kväll. Vi lovade varandra att vi skulle gå till Norra Brunn igen när de öppnar efter den här säsongstängningen. Vi ska dra med Fia och Martin och andra folk också. =)


 


SÖNDAG:


Jag vaknade upp vid nio utvilad och glad. Tog en snabb dusch för att sen lägga mig i soffan och titta på film på min Dot. under tiden älsklingen snarkade vidare. Jag kollade på en av mina favoritfilmer Coraline. Man kan läsa mer om filme här. Det är så proffsigt animerat och jag bara älskar soundtracket i den dessutom. Tim Burton som har regisserat filmen har gjort ett utmärkt jobb dom vanligt. Jag såg den första gången på bio i 3D.


 


Coraline


Efter ett tag vaknade min sömntuta upp och vi susade iväg till IKEA för att införskaffa en wokpanna och käka frunch bestående av korv/pizza/kanelbulle. Det är ju utmärkt att äta där. Min frunch kostade blott 10 riksdaler. =) Sen åkte vi och storhandlade på Coop. Vi skulle ha 3-rättersmiddag hos mig på kvällen med Fia och Martin. Vi åkte hem till mig och bakade oliv -och rosmarinbröd och förberedde lite inför middagen.


Förrätt: Stekt Halloumi med bifftomat och soltorkade tomater i olivolja med basilikablad.


Huvudrätt: Färsk pasta med kyckling och bacon i grädde och parmesan


Efterrätt: Muffinspaj av choklad och vaniljkräm, serverat med tiramisuglass och vaniljglass


 


Sen kollade vi på Swordfish. Jag kollade på den för flera år sedan men då tyckte jag inte den var så speciellt bra. Men det kan ha berott på att jag somnade efter halva filmen. Jag har ju en karaktärisk tendens att somna under filmer vare sig de är bra eller dåliga. Kan vara rätt irriterande eftersom jag inte för se så många hela filmer. Det är ju trist. Men som tur är så har jag förstående människor som inte bryr sig så mycket. Hehe...


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar