fredag 11 juni 2010

Back in the game


Hej alla glada,


Här är man igen då. Skrivlusten har inte riktigt varit min drivande faktor just nu. Mycket pga tidsbrist. Jag har liksom haft saker att göra som typ leva mitt liv med allt vad det innebär. Ni undrar säkert vad jag har pysslat med. Ja inte har jag gjort nåt mer speciellt sådär. Men nåt ska jag väl kunna pressa fram. =)




Jobbet:


Jag har jobbat på som vanligt. Det går bra på jobbet för tillfället. Det är lugnare och man har lite olika saker att pyssla med istället för att bara sitta stilla som en kopplad hund vid sin telefon. Det har varit en skönare atmosfär och kollegorna är mer avslappnade nu. Det är ju skönt. Det är ju lugnet före stormen som alltid kan jag tänka mig. Dock har våra högsta chefer fått nått tuppjuck och fått för sig att leggings är utmanande. De anser att de är som strumpbyxor. En gammal regel är att vi inte får ha kjolar eller klänningar som mer än 10 cm ovanför knät/ endast över knät. Det är delade åsikter om den saken. Så nu kan vi inte ha leggings med kortkjol eller tunikor med leggings för att det anses för oproffesionellt. Ja man undrar vilken hotshot som har gått omkring och fått ståfräs av leggings och ansett att om han får det så får alla det av leggings och då får ingen har leggings. För det är oproffessionellt att ha ståfräs på jobbet. Eller så är det nån hög kvinnlig kärringchef som är så avundsjuk att vi andra kommer i leggings men inte hon och manipulerat så att ingen får ha leggings. Sen är ju det en gammal regel att vi inte får ha öppna skor såsom sandaler o dyl. Vi får heller inte ha linnen med smala axelband. Helst ska vi dölja axlarna. Det här känns som att vi jobbar på ett hårt islamistiskt arbete där kvinnorna måste dölja allt. Det är lika bra vi börjar med sjalar om skallen, helst burkor. Vi tjejer funtar på att skaffa bajsbruna burkor med vår företagslogga på. Det hade varit nåt. =P Annars är det som vanligt i myrstacken.




Träningen:


Ja det går väl bra på ett sätt. Jag har ändrat om min träning lite. Vissa övningar har jag uppgraderat svårighetsgraden på. Nu är jag en killer på situps. Det känns när man spänner magen. Man har fått en stabil bål. Dock är jag lite orolig när det gäller mina armar och ben. Armarna har blivit lite mer muskulösa. Det är inte så mycket fett längre utan muskler. Därför är de stora pga musklerna. Mina lår känns större också pga att muskler har börjat ta plats under fettet. Jag vet att jag har lätt att bygga muskler på min lilla satta kropp men det här börjar kännas löjligt. Måste nog sänka tyngden på vikterna jag använder. Annars kommer jag ha lår som Anja Persson. Dock har man börjat äta mer så jag har börjat lägga på mig över höfterna och rumpan. Det är en nackdel med att hålla långvarig diet. När man börjar äta ordentligt igen sätter sig fettet på en gång. Har varit lite lat och käkat det jag har vart sugen på och inte tackat nej till godsaker på jobbet. Så därför måste jag ändra strategi en aning om jag ska kunna klara Beach 2010. =) Försöker undvika kolhydrater men det funkar i en minut och sen käkar jag ändå nåt som innehåller kolhydrater. Måste börja äta mer protein också. Typ nötkött, kyckling, ägg, bönor, linser och baljväxter. Hittade lite tips på mat här. Jag är duktig på att få i mig fibrer, grönsaker och frukt. Men det räcker ju inte utan protein. Rätt protein gör att fettet  ombildas till muskler om man kombinerar det med bra träning. Men som jag skrev tidigare så får jag vara försiktig med hur jag tränar musklerna. Jag får lätt stora muskler. Inget vidare på en tjej tycker jag. ;)


Kärleken:

Det tar sig nu. Jag och min älskling letar ju lägenhet och försöker hitta en fin trea. Har dock inte hittat nån ännu. Känns som att det här blir ett långt projekt och känns inte som att det kommer hända på en gång. Hoppas på snart dock för jag är bli lite trött på att bara umgås på helgerna och så. Nu har jag dock börjat sova en natt extra under vardagen hos honom men det känns lite obekvämt att göra så också nu. Vill memermermer...=) Vi firar förresten 2 år nästa söndag. =) Vi ska först fira på lördag med att gå till Norra Brunn och se stand up och käka. Sen nästa söndag ska vi ha mysdag och sen bio. Det är otroligt så fort tiden har gått. Det känns nästan som igår när vi svärmade runt och ingen vågade ta första steget. Hade kittelkrig och mysiga filmkvällar med trevande kramar. Det har varit självklart på nåt sätt, redan från början, att vi skulle dras till varandra som vi gjorde. Har aldrig känt en sån personkemi. Han får mig alltid att le och hans famn är en av det mest lugnande och mjukaste som finns. Han är så givmild och ömsint som person. Hela han utstrålar en sån lugnhet och säkerhet att det är omöjligt att inte bli smittad. Än idag är jag så kär i min pojkvän och bästa killkompis. =) Det är alltid honom jag tänker på det första jag gör när jag vaknar och det sista jag gör innan jag somnar. Det har jag gjort ända sen vi blev vänner/ihop. Även om man inte har de "rosa solglasögonen" och ser klart varandras fel och brister så har vi inte hamnat i nåt gräl än så länge. Det går inte att vara långsint med honom. Vi får hoppas att det håller i sig även när vi bor ihop. Det kommer vara svårare att hålla sig eftersom vi har delade åsikter i hur ett hem ska styras, så det blir att kompromissa en del för båda parter. Det kommer gå finfint tror jag. =)

Jag och min älskling


För övrigt så är jag helt lyrisk över att sommaren är här. Det är nästan så man inte tror det är sant. Man får stanna upp ibland och titta på allt grönt och fint och känna dofterna av blommor och gräs. Försöka inse att man inte kommer att dö av köldskador på nån månad till. Väntar på kommande grillkvällar och bad och solande. På att få semester och kunna gå runt och vara lycklig i sommarens prunknande grönska. Dock behövs det mer värme i vårt land. Får hoppas att den har vett att bosätta sig här snart. Värmen alltså. Vill kunna vakna upp svettig och gå ut och svettas och duscha innan man går och lägger sig för att man svettas för mycket. =P Jag kommer inte gnälla i sommar efter den här jävla hemska vargavintern. Den tog luften ur ens arma kropp och sinne. Även om jag kommer att påpeka hur jävla varmt det är så är det mer en upplysning än en klagan. Bara så ni vet. ;)


Sunglass

Puss o gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar