torsdag 24 juni 2010

Happy Weekend

 


FREDAG: Då åkte jag hem till Fia efter jobbet för lite småfix inför helgen. Först kom jag dit och käkade sushi. Det är en av mina favoriträtter. Det är alltid rätt att äta sushi. Oavsett vad man vill ha. :) Sen traskade vi iväg och solade en stund. Och sen färgade vi mitt hår. Det skulle väl egentligen blivit en färg med svagare rött i. Men den hårfärgen jag har nu tränger igenom. Hennafärg är väldigt dominant av sitt slag. Så det krävs nog en hel del färgningar innan den försvinner. Men det blev fint ändå måste jag säga. Fia är en duktig hårfärgerska. =)


Sen bakade vi en födelsedagstårta som skulle serveras nästföljande kväll. Fia och Martin skulle ha en kombinerad födelsedag/inflyttningsfest. Det blev en choklad med choklad och jordgubbar. Väldigt smarrig och mastig. =)


 


Tårtan


 


LÖRDAG: Min darling och jag vaknade upp relativt tidigt. Vi åt en god frukost på Subway för att sedan åka iväg och införskaffa en inflyttnigspresent. Det blev en elvisp som kan kombineras med en mixerstav. Jag tyckte det var passande eftersom Fia var ihärdig nog att vispa grädden till tårtan för hand vilket jag tycker är lite för bohemiskt. ;) Finns det bekväma maskiner så köper man dem.


Sen åkte vi till systemet för att införskaffa alkoholhaltiga drycker. Det var mycket folk där inne så man knappt kom fram. Då var kanske klockan tio i tre. De stänger ju tre på helgerna. När jag precis hade handlat klart ringde Martin och ville att jag skulle gå in igen och köpa fyra svindyra öl. Jag suckade tungt med tanke på den folkmassa som hade ockuperat lokalen, men snäll som jag är så lunkade jag in igen, grabbade tag i hans order och ställde mig i den sju mils långa kön igen.


På kvällen gick vi ett stort gäng och käkade på lokala restaurangen. Det var väldigt gott förrutom att det var lite väl dyrt för en bit lax och fyra potatishalvor och pyttelite sås. Men men... är det fest så är det. Efter det gick vi upp igen o inväntade the party people. Det droppade in en hel del. Det blev en lyckad fest med många roliga människor att krama och diskutera flummiga saker med, som vanlig. :)


SÖNDAG: Denna dag var den officiella dagen för mitt och Thomas 2-åriga förhållande. Vi käkade en god frukost och sen tog vi det lugnt hela dagen. På kvällen gick vi och såg bio: Killers. Den var väl sådär som vi befarade. Men vi ville ändå se en romantisk film. Det var en kombinerad romatisk action komedi. Sen lagade vi till en otroligt god middag. Det blev vitlöksmarinerad stek i ugnt tillsammans med ugnstekt potatis-och grönsaksblandning. Vitlöksbröd till det. Sen blev det massa god glass till dessert. Man var lycklig efter den måltiden. :) Och mätt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar