söndag 19 februari 2012

Putsa till fasaden

Igår så vaknade man upp halvt groggy vid 07-tiden och med en vilt snarkande man bredvid sig som varken slutade av att jag puttade, knep om nosen eller pressade en kudde mot ansiktet på honom. Jag lufsade ut för att lägga mig nån annanstans, men där låg hans flick-kusin utslagen i soffan i vardagsrummet. Så jag fick ta min kudde och lägga mig i soffan i datarummet. Den var faktiskt väldigt mjuk att sova i så det var skönt att få sova ut i alla fall till 10:00.


Jag åkte sen iväg till min gulliga vän och frisörska/nagelskulptör Elsa på Lockar & Lack för att trimma riset till hår och bygga längre klor. Jag är en skam för den kvinnligt tillgjorda fägringen med mitt vildvuxna hår och avbitna nagelspetsar med spruckna nagelband. Okej jag är ju inte speciellt ful att titta på, men jag gör ju inte hälften så mycket som mina andra kvinnliga vänner och kollegor gör för att få till det där lilla extra. Nu börjar mina kollegor yla i kör om hur långa ögonfransar de börjar få med nån ögonfransförlängningsvätska som de kletar på varje dag. En kollega måste till och med klippa av sina ögonfransar för att de tar emot när hon blinkar. Som två solfjädrar ser jag framför mig. Men jag avstår nog det där. Jag är helt nöjd med min ögonfranslängd, tack så mycket!


Hur som helst så tycker jag att resultatet blev bra på håret. Elsa klippte till fler längder där fram och experimenterade med varma hårrullar som hon fäste på skallen för att jag skulle få lite hollywood-lockar. Rullarna satte jag med hela tiden jag var där.


 Resultatet blev en Brigitte Bardot-frissa...typ. Sorry för den fjantiga posen.


Naglarna gjordes i gelé med lite tillbehör. Gav Elsa fria händer. Fantastiskt det där med att bygga naglar. Var mycket fascinerad av Elsas hantverk måste jag säga. Det tog ett bra tag men resultatet blev jättebra! Nu sitter man här som en bambi på hala tangenter med sina klor och knapprar. Jag har ju ingen koordinationsförmåga när man ska plocka upp saker. Slår i överallt. Jag hoppas att naglarna håller i åtminstone en vecka med tanke på min fumliga motorik. Ja det är inte lätt att vara fager...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar