onsdag 22 februari 2012

ON/OFF-piggy

Ni kanske har sett att jag varken käkar LCHF eller nyttigt. Japp, jag har fallit ner i sockerträsket igen. Nu sitter man här och känner sig svullen och pruttig och humöret är lite som det vill. Igår var jag hur nöjd som helst. Men idag kommer ångesten. Jag har upptäckt att jag är en on/off-brud. Jag måste antingen avstå helt från att äta skit eller så vräker jag i mig det. Det svåra är att hitta en balans och äta LAGOM med mat och godsaker. FUCK that! Jag skyller allting på vintern, att jag äter kolhydrater igen och att gymmet är barrikaderad av tränings-wannabes. Visst jag har en crosstrainer, men hur jäkla motiverad är man att stå där varje dag och träna? Folk säger att man kan träna mellan 20-30 minuter per dag. Ja...jo... på crosstrainern kanske, men sen måste man göra situps och armövningar också för att man inte ska få ojämn kropp. Ja då blir det ändå minst en timme per dag om man ska få det gjort. Ja eller man kan ju träna varannan dag också. Men då måste man ta i mer för att det ska ta något. Nä så jag avvaktar tills jag kan gå in på gymmet och köra som jag brukade.

Nästa vecka ska jag försöka sätta igång igen att äta lite nyttigare. Skäms så för min egen dumhet. Jag vill ju inte se ut som en padda till sommaren. Dumma hemska vinter som påverkar mig så negativt så jag äter skit! >.<



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar