måndag 27 februari 2012

Besök i Bor(man)länge


Det var en galen dag i fredags. Det började med att chefen kom in med fika...på morgonen. Det gjorde att alla åt chokladbollar och vaniljlängd innan klockan hade blivit lunch. Plus att man hade druckit en del koppar kaffe. Man måste ju ha kaffe till fikat. Så man var ju speedad som en ekorre på amfetamin. Dagen tickade på otroligt snabbt.

 

Jag smet en timme tidigare för att hinna med Masexpressen. Skulle åka buss till Borlänge för att hälsa på min fina barndomsvän som fyllde år. Efter en 2.5 timmars färd kom jag fram till rondellernas stad. Det blev lite MAX-ätande och annat. Min älskade vän och hennes kille är lika roliga på fredagar som jag, dvs slitna stackare som börjar gäspa vid 20-tiden. Så vi var väl inte så himla haja på att göra så mycket annat än att slira hem och chilla. Jag hade dock fortfarande biverkningar av allt socker och koffein så jag lyckades hålla mig vaken till midnatt. Annars brukar man gosa med kudden vid typ 22-tiden på en fredag om inget annat händer.

Lördagsdagen bestod en del shoppande i Kupolen bland annat. Till min stora förtjusning så har New Yorker öppnat i Borlänge. Wohoo! Massa fina kläder och för bra pris. Rekommenderas en titt i butiken om du inte har gjort det ännu. De har rätt schysta killkläder också.


Sen var vi självfallet inne i en annan favoritbutik som jag älskar. Dollarstore heter den. Det är ungefär som ett roligare ÖB med massa prylar. Finns inte i Stockholm. Där hittade jag bl.a de här fräsha glajjorna. Köpte ett par lackrosa dock.


Eftersom vi firade att Maria fyllde år i fredags bjöd hon på klassisk hembyggd tårta.


Senare på kvällen käkade vi middag på Valentino. Väldigt bra kött, bea och stekta potäter och så, men var fick de snilleidén att ha kalla räkor och nåt som såg ut som mjäkiga crabfish-flagor med på menyn? Nä, det var ungefär lika bra som att ha senap på kanelbullar.

Sen såg vi This means war på bio. Den såg jag på förhandsvisning tidigare i veckan, men tyckte den var lika rolig att se igen. Innan bion roade jag mig med att halvt riva ner en Starwars-schablon när jag skulle stoppa in skallen i ansiktshålet. Var lite för kort. Borlänge-borna tittade på mig som att jag var en galen stockholmare..vilket som jag är. Alla stockholmare är galna...eller dryga. Välj själv.


Söndagen ägnades åt lite andra bestyr innan vi stressade till tåget som jag skulle hinna med. Vi kom ju på att tåget skulle gå om 25 minuter när vi skulle sätta oss ner och käka middag. Tur att Borlänge är så pluttigt att det tar 2 minuter till stationen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar