söndag 19 februari 2012

Farväl mina älskade vänner....

Ja hörni, nu gör jag ytterligare ett tappert försök till en bloggperiod. Har väl inte haft så mycket att meddela. Har mest lagt in lite status på Facebook när jag har haft nåt på hjärtat. Men nu jävlar ska här bloggas så svetten skvätter på väggarna. Så vad har hänt i mitt liv nu på senaste tiden?

Vi börjar med att hedra två av mina vänner med detta blogginlägg. Jag hoppas de kan läsa bloggen när de är borta så de vet vad som händer...hos mig i alla fall...

I fredags hade vi Hej då-party för min älskade vän Fia och hennes kärlek Jonas. De ska härja runt i Sydostasien i 135 dagar. Följ deras blogg HÄR. Det kommer bli tomt utan dem, men är så glad att de har varandra och att de äntligen får göra den här resan som de har planerat så länge.

Vi började med en trerätters meny hemma hos mig och Thomas tillsammans med tre andra vänner. Thomas stod för matlagningen. Förrätt blev en krämig och kryddig champinjonsoppa. Till huvudrätt blev det parmaskink-inlindad fläskfilé med vitlök och kryddor och pommes, bea och vitlöksbröd. Till efterrätt blev det pollypannacotta med frysta bär. Mycket mumsigt! Min karl kan laga mat han. Efter det bar det av till en av gästernas hem för ett hejdundrande partaj med så mycket folk att man var tvungen att armbåga sig fram. Det var otroligt mycket kärlek och bra stämning på samtliga deltagare. Jag kan förstå det med tanke på att dessa två människor själva är väldigt snälla och omtänksamma. I morse flög de iväg mot varmare och fuktigare jordyta.


Puss på er!

1 kommentar:

  1. Hihi. Hej Ansi !
    Vad fint! Det var en fantastisk middag.
    Och ja, din man kan verkligen laga mat ;)
    Supergott!!

    Nu ligger vi en stund på vårt hotell och napar lite,
    Innan vår guide kommer och plockar upp oss.
    Vi ska få lära oss lite om kuala lumpurs sevärdigheter =)

    Massa pussar och kramar från oss till er!! <3

    SvaraRadera