söndag 10 oktober 2010

Oopsies och parmiddag

 


Jag testade att baka Oopsies härom dagen. De blev helt ok faktiskt. Det är LCHF-bröd och smakar som en fastare variant av omelett ungefär. Så kallas de äggbröd också.


Oopsies


 


 


Igår blev den traditionell parmiddag med Fia och Martin. Vi gjorde lövbiffsrullader med svamp- och baconröra och lite extra smörstekt svamp till, plus tillbehör. Thomas hade fått en stor påse med trattkantareller av som moster.


Sen gjorde jag och Fia en rätt mäktig kladdkaka med massor av kakao i plus en 200 grams Marabou Schweizernötkaka i. Det blev lite misslyckat dock. Kakan var för lös och blev endast en sörja på tallriken. Plus att vi hade i lite för mycket citronolivolja i smeten. Men man kan ju inte va duktig jämt. ;)


Sen ville grabbarna spela ett strategibrädspel som heter Settlers of Catan som går ut på att man ska bygga städer och vägar genom att samla på olika byggmaterialskort. Jag tyckte väl inte riktigt att det var min typ av spel. Fia verkade inte heller så överväldigad. Men killarna hade i alla fall väldigt skojigt.


Settlers Of Catan


Själv var jag trött och drack två latte och en energidryck för att hålla mig vaken. Det hjälpte en hel del med tanke på att när våra vänner hade dragit hem så var jag vaken ända till tvåtiden och satt och spelade Sims 3 innan jag stupade i säng. Vaknade upp imorse trött och eländig vid åttatiden av att grannungarna dundrade på 150km/h ovanför mitt huvud. Älsklingen snarkade lugnt vidare medan jag gick upp och tog lördags-lång-duschen innan han låg vaken. Hade lite knäpp mage efter allt svullande av choklad igår.


 

2 kommentarer:

  1. brödet ser gott ut, har du nåt recept?

    SvaraRadera
  2. Om du klickar på Oopsies så får du länken till receptet. :)

    SvaraRadera