söndag 17 oktober 2010

Föräldrarträffen

 


Kolla in de nyinköpta vackra bordstabletterna från Jysk och den nya fina bordsduken från Hemtex.


Bordstablett Jasmine


Igår bakade vi en massa gottigott. Vi gjorde kärleksmums, rulltårta och chokladbollar. Det skulle vi ha till den föräldrarträff som vi hade styrt upp bara för att alla skulle kunna lära känna varandra. Sagt och gjort så ankom våra föräldrar med sällskap till oss vid 13-tiden. Alla var väldigt positiva till vår fina lägenhet som vi har kämpat med att få färdigt. Vi vill ju att alla som kommer in ska känna den harmoni som vi gör när vi är hemma. Jag längtar alltid hem när jag jobbar bara för att kunna tassa runt och pyssla och insupa den värme och skönhet som vi har åstadkommit.


På tal om chokladbollar. Kolla in Youtube-länken HÄR om en sketch som har med det olämpliga namnet på de älskade bakverken. :)


Vi fick fina inflyttningspresenter också. Bl.a en ask After Eight, en buske på kruka, ett kort på mig när jag var liten, mixerstav med tillhörande visp, och två fina blombuketter. Den här var jättefin och passade bra att ha på bordet tillsammans med bordstabletterna. Det skapade en tropisk känsla som passar utmärkt till vår inredning. Kolla  bara.


Blombukett


Vi hade det så trevligt så att tiden bara rann iväg. Klockan blev fem innan alla drog iväg. Nu är man helt slut av allt socker man har mölat i sig. Det känns väldigt ovant för min lilla mage. Men jag har fått sån sug av bakningen att jag vill lägga in en ny tradtion. Baka minst en sak varje helg bara för gemenskapen och den goda smakens skull. Det behöver ju inte vara storbak, men bara nåt litet som man kan bjuda på, eller nåt snacks. Varför inte liksom?


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar