söndag 12 juni 2016

Mys på ön förra söndagen

Då fortsätter jag med mitt sena bloggande!

I söndags förra veckan blev vi hämtade av vår vän Jakob med hans lilla motorbåt till ön Kungshatt. För mig är ön förknippad med midsommar. Jag och Thomas festade många midsomrar och vissa kräftskivor där. Vi blev även pojk- och flickvän där för 8 år sen snart. Många härliga minnen! Nu var det debut för vår tös att få se ön.


Utsikt från stugan. Där nere är Thomas och några vänner med massa packning.

Där träffade vi våra fina vänner som också skulle umgås. Vi lagade lunch på Jakobs härliga veranda.

Senare blev det bastu och bad för vissa. Det blåste väldigt mycket, men Miranda ville ändå gå i. Jag hade munderat henne i lära-simma-väst och armpuffar. Hon skulle springa fram och tillbaka mellan badet och bastun. Ut i blåsten och in i värmen flera gånger.

Vi blev mäkta imponerade av Miranda som ville sitta på högsta depån i bastun, där det är 70-80 grader hett!

Senare grillade vi och myste med musik och lite vin. Miranda härjade runt där på verandan och blåste bubblor tills det blev sen kväll.


På tidig morgonkvist vaknade vi (Miranda) upp. Som tur är fick jag, Thomas och Miranda gäststugan för oss själva av just den anledningen. Ingen sovmorgon för oss! Senare vaknade resten av folket upp och vi alla gjorde en stor härlig frukost med pannkakor, kaffe, frukt, bär, äggröra och bröd. Vi satt där i solen och njöt! Det var soligt och varmt.

Sedan sade vi tack och hej till alla och åkte hem. Det hade varit såå mysigt! Vi kommer definitivt att åka dit igen snart med Miranda. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar