söndag 12 juni 2016

Dagskryssning förra lördagen

Jisses vad tiden går när man gör grejer! Jag hade ju tänkt blogga om förra helgen och BAM så är det helg igen!! Hur som... Jag ska börja med förra lördagen nu.

Då åkte jag och min lilla familj på dagskryssning med 3 andra familjer för att fira min fina BFF Malins födelsedag. Det blev att gå upp aptidigt. Jag gick upp 05:20 och fixade det sista. Vi åkte hemifrån vid 06:15 mot färjan. Solen sken och vi var på muntert humör. Ja förutom Miranda emellanåt. Hon har kommit in i nån tokjobbig period med massa utbrott och "kan själv". Ska trotsa till max vissa gånger. Jag blir så trött och stressad! Hoppas det lugnar ner sig snart.
I alla fall... Vi träffade de andra på terminalen och kom ombord rätt smärtfritt med alla barnen. Det var mer folk än vad vi trodde.

Vi började med frukostbuffé och sen blev det lek i ett av lekrummet innan vi gick till taxfree.



Sen mer lek och sen barndisco med Ville Viking. Helfestligt tyckte de minsta!  Miranda pratar än idag om att gå på disco med Ville Viking.


Det hände en tragisk incident där två barn försvann under discot. 3 och 5 år. Mamman var såå uppriven! Förstår det helt och hållet!! Tillslut hittade någon barnen efter typ 30 min. Vi som satt där blev så stressade efter det och höll örnögon på ungarna och blev grymt sura på dem om de försvann ut synfältet i 1 minut. Jag var redan stressad innan det där hände med tanke på Mirandas hemska humör. Det höjdes ett snäpp!

Vi bytte båt i Åbo. Senare blev det middagsbuffé och trolleriuppträdande.
Vi hann med mer lek och ett till uppträdande med trollkarlarna. Ville Viking kom kom förbi ett lekrum för kramkalas. Miranda var besviken att han inte dansade för oss. "Men han ska ju dansa disco!" Lilla hjärtat mitt!



På kvällen var vi tillbaka i Stockholm. Vi var alla trötta, men glada. Det hade varit en kul, men extremt intensiv kryssning. Vi mammor/Thomas hade haft fullt upp med att hålla koll på barnen och se till att ingen försvann helt plötsligt, vilket de gärna ville göra. Fast vi var ändå enade om att det här borde göras om. Det hade varit väldigt trevligt trots allt och barnen hade så kul! Jag siktar på nästa år när Miranda är lite mer lugn, förhoppningsvis.

      Utslagen efter en hel dag utan vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar