onsdag 15 juni 2016

Gårdsfest och parkhäng

Igår jäktade jag hem från jobbet för att hinna komma fram till förskolans gårdsfest som började exakt när jag slutade jobbet. Kul att det var motvind till större delen av hemvägen...inte! Jag älgade in på ICA och köpte plocksallad till mig, ekologiska vindruvor till Miranda och lite annat innan jag cyklade hem för att hämta Mirandas picknickmat. Jag hade rullat pannkakor med vispgrädde och jordgubbssylt (sockerfri såklart). Bra fingerfood till lillan.

Väl på plats hade det redan kommit typ alla familjer plus att vissa var påväg hem. Intressant med tanke på att det skulle pågå mellan 15:00-17:30 och jag kom dit 15:45. Vad gjorde alla föräldrar där så tidigt?? Hade samtliga tagit ledig för att komma prick 15:00?
Hur som helst kom Miranda glatt skuttande fram till mig från folkhavet och sa att hon hade ätit jordgubbar med glass innan jag kom. Jahopp! Rullade pannkakor till ingen nytta då.

Hon fick i sig en halv pannkaka och några vindruvor. Resten av vindruvorna högg hennes förskolekompisar. Fick med oss kanske en halv burk hem (med spår av typ 10 smutsiga händer).

Hon sprang mest runt och grejade med sina vänner. När hon råkade få syn på en kompis med en ballong i näven bröt hon ihop och ville också ha. En av pedagogerna gav henne en ballong tillslut. Den höll i typ 3 minuter innan den sprack. Då bröt hon ihop igen. Hon fick en till som gick sönder. Och en tredje. Hon bröt ihop rätt många gånger på kort tid. Då beslutade jag att vi skulle åka hem istället. Det tyckte inte Miranda. Hon ville till parken. Så fick det bli. Solen sken och det var lagom varmt. 

"Det är så mysigt här!" , ropade Miranda. Efter typ 2 minuter tröttnade hon

Senare kom hennes polare Dante och ett par andra vänner till henne tillsammans med min BFF Malin och vår vän Mira och hängde. Det slutade med 2 toabesök i parkens buskar för de minsta och sen gick vi hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar