onsdag 3 juli 2013

Morsans frustration

Ja nu tittar jag in här igen för att blogga lite smått. Det har gått typ en månad sen sist pga att jag verkligen inte har haft tid eller lust att blogga. Det har varit mest att ta sig tid när man har en liten tjej som kräver tid, samt att man måste städa ibland och träffa folk och ha lite egentid med min karl/mig själv. Ja nu är man en småbarnsmorsa. Sen är det där med att man säger mammaledig. När fan är man ledig? Det är ju ett heltidsarbete med en bebis. Det är nästan som man undrar hur man ska få allt att gå ihop när man börjar jobba igen. Det kommer ju vara fullt ös varje dag i livet ett bra tag framöver. Jag har t.o.m funderat på hur det skulle gå om vi får en till. Så en stor fet guldstjärna till er som skaffar fler barn och känner er komplett nöjda med livet och hinner med allting! Störst guldstjärna till er ensamstående med fler barn!

Nu är vårt lilla monster 3 månader och har utvecklats så fint. Hon sover oftast 6-7 timmar per natt innan hon vaknar för frukost. Hon ler stort och bubblar med munnen och ska ligga och prata och vifta med armar och ben. Sen älskar hon sin tiger-snuttis från Dinglisar. Den brukar hon krama om och suga på och borra in ansiktet i. Nu väntar jag på att hon ska vilja vända sig och kunna hålla huvudet uppe längre. Just nu hatar hon att ligga på mage. Ja det kan inte vara lätt att hålla upp ett överdimensionerat huvud på den där lilla nacken. Hon är så otroligt söt och oemotståndlig med sin knubbiga kropp och runda kinder och pigga små ögon. Man "äter" ju upp henne varje dag! 

Jag själv då? Jodå, jag lever. Men jag är såå less på att vara fet. Jag ligger still i viktnedgången pga att jag inte orkar/hinner ta tag i det. Ja det är ju såklart många bortförklaringar. Jag har ju möjlighet att gå promenader med barnvagnen och träna på min crosstrainer och äta bättre. Jag får ju tydligen inte banta eftersom jag ammar lite fortfarande och då kommer gifterna i bröstmjölken. Helst vill jag börja med en detox och 5-dagars fasta för att få bort massa slagg och överskottsvatten. Så brukar jag börja mina diet-perioder. Sen vill jag sluta käka pasta och potatis och mjöl och socker. Ris har min kropp redan satt stopp för och jag har i princip slutat äta mjukt bröd. Jag älskade att äta LCHF. Det var ju grymt tillfredsställande att äta god mat, vara ständigt mätt och belåten, vara pigg och glad utan sockersug och ha fungerande mage, samtidigt som man gick ner i vikt. Men vissa saker sätter stopp för det nu tydligen. 

Sen får jag inte heller göra situps eller lyfta för tungt eller träna för hårt överhuvudtaget, pga att man som nybliven morsa måste återställa bäckenbottenmuskulaturen under typ ett år för att inte få inkontinensbesvär. Så nu måste jag göra skittråkiga knipövningar varje dag vilket jag glömmer konstant. Gaaah!! .... Men annars så är jag lycklig med livet.

Nu ska jag iväg och skaffa gymkort! Hej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar