onsdag 31 juli 2013

Kangoo "fucking" Jump

Jag har vart sugen ett tag att testa sen jag såg det på Nyhetsmorgon för några månader sen. Det såg hur kul som helst när de studsade omkring på pjäxor med konvexa gummiremmar i studion. Det är tydligen en fitness-trend som uppmärksammats i Sverige.

På Wikipedia står det så här:

Prototyper för fjädrande stövlar utvecklades på 20-talet i Östeuropa. Det ursprungliga syftet för uppfinningen var som en rekreation enhet för idrottare att återhämta sig från skador på benen. Joe Ruhl, VD och delägare i Excel Sjukgymnastik och Fitness testade dem och han sade skorna verkar enkelt på lederna och sade att det var meningsfullt att hoppen hjälper dig att tona muskler snabbare och bränna fler kalorier. "Du kan verkligen känna de muskler som arbetar mycket mer än vad du normalt gör när du springer,"

Jag har tvekat eftersom min gravidförslappade ursäkt till kropp inte verkar redo för nån större belastning. Men idag kände jag att jag ville testa mina gränser hur som helst. Såg ju väldigt lätt och roligt ut. Jag kan ju avslöja att det verkligen inte var det lättaste och definitivt inte träningsformen för mig som inte har motionerat på över ett år. Jag har verkligen så låg konditionsgräns! Det var hemskt kul, men Kangoo Jumps får nog ligga på is tills jag har fått igång flåset. Får nog mjukstarta på löpbandet på gymmet och min crosstrainer hemma. Såg mig själv i spegelväggarna i salen och såg ut som en studsande köttsäck. Bäst att bespara mina ögon för det ett tag. Haha! Min kompis var dock grymt duktig och jag är mäkta avundsjuk på hennes energi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar