onsdag 14 november 2012

Tjockisen


Jag har äntligen gått och sagt upp mitt gymkort på 24seven. Hon i receptionen frågade lite försiktigt om jag ville frysa kortet i ett år. Ja du. Jag kommer inte riktigt att ha tid eller ork att träna gym när jag har en liten bebis fastklistrad vid tuttarna. Så jag sa vänligt men bestämt att jag tar bort medlemskapet och återvänder när jag har tid. Jag ska försöka mig på att träna på crosstrainern hemma och med mina vikter... när jag får tummen ur och orkar detta.

Jag har lite förstrött tittat på H&M:s mammaklädes-avdelning för att se vad som fanns där när jag väl blir så rund om magen att jag måste ha byxor med abnorm resår och tunikor i extra stretchmaterial. Det fanns vissa potential där i basklädesutbudet. Dock fanns det mycket som såg ut som mormor-kläder också. Varför tror vissa designers att man vill ha kläder med fula blommönster när man antingen är kraftigt överviktig eller gravid? Det gör ju att man ser gigantisk ut! Som en blommig fladdrande badboll. Värst är nog de storblommiga byxorna som jag fick syn på. Jisses!

Jag längtar så till julsemestern nu. Har tagit ut så jag har 2 veckor ledigt. Det lär behövas när jag vaggar omkring med magen och inte vill sitta och knuffas på bussen på väg till jobbet med människor som stinker rök och kebab och sen stå ute i skitvädret på en busshållplats.

På tal om mage så tog jag en liten bild förut på den. Nu ser man inte bara fet ut. Skönt faktiskt. Jag gillar att den är rundare nu. Fast nu när folk ser att jag är gravid och inte bara fet så har de fått för sig att det är helt okej att kalla mig för tjockis. De anser att det är charmigt att kalla gravida för tjockisar tydligen. Ja för all del. Jag är väl inte så speciellt vältränad längre och har väl inte min getingmidja kvar med tanke på gravidmage och vattenöverskott i kroppen. Men va fan... Jag har alltid haft kroppskomplex och har en gång i tiden varit rätt kraftig innan jag kom in i min diet -och träningshysteri. Nä, jag är inte så förtjust i att kallas för tjockis. Men man får väl bara "smile and wave". Sen är det min tur när de lägger på sig. Muhahah!

Idag sparkade Miranda så hårt på min hand att jag slog i den i bordskanten. Efter att ha varit rätt lugn i ett par dagar så har hon kommit tillbaka. Go baby!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar