söndag 18 november 2012

Hair due day


Igår fick jag äntligen fixa regnskogen jag har på skallen. Det är sjukt vad håret är tjockt och bångstyrigt! Så jag bokade in en tid hos min fantastiska vän och frisörska Elsa på L2 Lockar & Lack och gjorde en renovering. Det fick bli toppning och dessutom tunna ut håret till resonlig tjocklek. På det fixade hon till en härlig mörkt brunröd toning som jag älskar. Jag passar bäst i mörka röda toner och skulle aldrig kunna bli en blondin.



Elsa har skaffat sig en liten dvärgschnauzer valp som heter Hugo. Hon har sen tidigare en annan dvärgschnauzers om heter Wilma. Nu är Wilma en gammal tant som dessutom är sur och gruffig. Det märkte vi när hon och Hugo skulle träffas i Elsas lägenhet för första gången. Wilma tålde inte Hugo. Hon var smått svartsjuk kan man säga. Så fort hon fick syn på honom så lät hon precis som en surkärring som hatar barn. Tur att Hugo är så snäll och inte för vild trots att han är bara är 3,5 månader.

Hugo, lurvtussen.



Efter hår-renoveringen så gick vi upp till Elsas crib och fixade gott käk och kollade på Ever After: A Cinderella Story med Drew Barrymore.

Och håret då? Ja det blev fantastiskt som alltid när jag blir ompysslad av Elsa. Så åk dit och bli rejält bortskämd av Elsas händer och massagestol på L2 Lockar & Lack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar