tisdag 17 april 2012

Let's whip the pork


Så....

Eftersom jag har varit ett litet gödsvin och ätit mer energi än vad jag har gjort av med, trots att jag har tränat ett par gånger i veckan minst, så måste jag tydligen öka tempot och sänka energinivån på föda. Det är så fruktansvärt irriterande att jag har ärvt en så förnedrande dålig ämnesomsättning! Så fort jag sätter i mig något som är dåligt i för stora mängder så bubblar skitet upp under huden och gör mig dallrig, otymplig och nedgången oavsett om jag tränar. Det slutar med att jag får en lätt våg av illamående när jag ser mig själv näck i spegeln.  Jag vill inte se ut som en 50-årig kvinna som fött 3 barn i hullet, eller ha en för stor köttkostym som det så fint heter. Jag vill självfallet inte må illa när jag ser min kropp. Det vill väl ingen människa. Det är ju inte hälsosamt i längden. Det gäller att hitta balansen. Så jag måste försöka ta mig själv i kragen om det ska bli något bikini-visande i sommar.



Så nu måste jag ta i med hårdhandskarna. Jag var ju så duktig som formaterade kroppen med en 5 dagars fast som gjorde att jag mådde mycket bättre. Sen så faller jag tillbaka som en dum get igen. Så då tänkte jag gå till gymmet efter jobbet och köra slut på mig själv på löpbandet. Typiskt nog var det knökat på gymmet och alla skåp var upptagna, så jag fick glatt knalla hem igen. Men jag grät inte för det. Jag gick och köpte mig ett par halvkilos viktband som man kan ha runt handleder eller vrister och åkte hem. Sen svidade jag om till träningskläder och spände på viktbanden runt vristerna och körde en rejäl joggingtur i härliga naturen. Det var riktigt skönt och jag hade mer energi än vad jag trodde. Det lönar sig att springa på löpbandet på gymmet. Man presterar så mycket mer när man sen sprätter iväg på vägarna. Det var faktiskt första gången i mitt liv som jag var ute och joggade och helt själv dessutom. Jag brukar annars powerwalka med en kompis.

Efter 5.2 km joggande och några små korta pauser av gående på totalt 38 minuter så hade jag bränt ca 457 kalorier. Damn, vad jag kände mig bra! Det blev en av mina smarriga proteinbarer plus en liten skål kesella med frysta hallon och vaniljarom till middag. Det smakade lite ris á la Malta om kesellablandningen. Gott! Man ska äta mycket proteinrik kost för att få snygg kropp. Tips!


Imorgon blir det en släng av Bodypump. Då ska musklerna gråta! Bodypump är en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter. Det är jätteroligt! Har gjort det några gånger nu och det känns verkligen. Man känner sig som en gladiator.


Så jag hoppas att jag kan hålla mig i skinnet (fläsket) och fortsätta med att peppa mig själv och bli snygg till sommaren. VILL VILL VILL!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar