tisdag 28 juli 2009

Det finns ju film och film...

 


Jag och min älskling Thomas kollar på en grym tv-serie som heter True Blood. Du MÅSTE se den. Det är en ny serie. Läs mer om den på sidan: http://trueblood.se/. Bl.a Alexander Skarsgård är med en hel del i den. Jag ger en liten version av den här:


Det är en amerikansk serie som utspelar sig i någon liten lanthåla i Louisiana där Sookie jobbar som servitris och kan höra folks tankar. Vampyrerna har kommit ut med att de existerar och nu har människor och vampyrer börjat leva sida vid sida, dock med blandade och osäkra meningar. Sookie tycker inte det händer så mycket i denna lilla trista by och livet går bara på rutin. Tills en vampyr flyttar in till byn. Hon blir störtkär i denna mystiska vampyr (liknar Twilight-vampyren lite). Snart börjar det hända mord och konstiga saker. Sookies bror börjar tycka om att bli hög på vampyrblod och hans flickvänner börjar dö runt omkring honom. Serien handlar även om Sookies vänner som råkar ut för det ena skumma efter det andra.


Man blir verkligen fast i den och serien slutar oftast med spännande cliffhangers.


 


Idag var vi på bio och såg på Public Enemies. http://www.moviezine.se/film/public-enemies Höll ju på att gå upp i limningen av frustation över att ha slösat 2h 20min och 105 kr på att se en extremt seg och ointressant action-rulle där t.o.m Johnny Depp bleknade. Blev riktigt cranky. Ett tips till dig: SE DEN INTE!! Funderade till och med på att gå efter en halvtimme och fönstershoppa och vänta in de andra tills att filmen skulle sluta, men tyckte det verkade lite elakt att lämna kvar de andra i sticket. =P Thomas förstod mig dock när jag nämnde min plan efter filmen. =P


Den film ni SKA se är Ice Age 3. http://www.kossan.se/roliga-filmer/ice_age_3_trailer.htm. Vi höll på att kissa på oss av skratt. Såå härliga repliker och slapstick-jokes. Ekorren roxx! :D


Nu ska vi käka lite pasta bolognes som Thomas o Simon håller på att fixa. De är guld värda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar