måndag 23 maj 2016

Söndagshäng och träning.

Hello!!

Igår vaknade både jag och Thomas upp relativt pigga typ 07:30-08:00. Det var skönt att kunna slappa lite själva eftersom Miranda var hos sin bästis. Vi åt frukost i lugn och ro innan jag bytte om till träningskläder. Trodde att jag inte skulle orka träna boxfys igår eftersom jag var beredd på att vara bakis. Det hände ju inte eftersom jag knappt drack nåt i lördags. So why not?

Jag gick över till Malin. Hon berättade att Miranda hade varit som ett litet ljus och solstråle hela den tiden hon hade varit där. Hon hade till och med ätit både lunch, middag och frukost UTAN att spilla i 1 meters radie som hon alltid brukar göra!! Trots att hon är 3 år vill hon inte äta fint när jag och Thomas är med. Hon slafsar som en 1-åring och äter helst med händerna. Antar att hon satte på förskole-mode när hon var hos Malin. Det är ju ökänt att ungar beter sig bättre på förskolan än med föräldrarna.
Tydligen släppte hennes förskole-mode när jag gjorde entré. Från att jag kom in, på väg ner till gymmet, inlämnandet på barnpassningen, till att jag hämtade henne, så pep och gnällde hon. Charmigt! 

Hur gick träningen då? Det var en vikarie för vår ordinarie tränare. Hon sa först lite osäkert att hon inte kunde så mycket Boxfys, men att hon skulle köra sin egna variant på det med mer Tabata största delen av timmen. Tabata är intensiv intervallträning. I 20 sekunder körde vi stenhårt och 10 sekunder aktiv vila (t.ex situps, armhävningar, plankan mm) och detta gjorde vi i 4-8 set beroende på vad det var för övning. Asså, jag säger då det. Hon körde helt galet med oss! Det var dubbelt så tufft som vanligt. Det var jättekul, men oj va trötta vi var efteråt. Hon taggade oss hela tiden och drev oss till bristningsgränsen. Hon var tydligen tränare i Tabata-passet på tisdagar. Det syntes att hon hade gjort det där ett tag. Jäklar va biff hon var! Som en brottare.
Synd att hennes pass är en timme före Boxfys. Eller ja, vi kan ju ta hennes pass en timme före Boxfys men då pallar vi nog inte Boxfys. Vi får se om vi testar hennes Tabata-pass nån dag istället.
Idag är jag så stel i låren! Så mycket squats och grodhopp som vi gjorde.

Efter träningen bjöd Thomas på lunch. Det blev stekt kycklingfilé med sparris, bacon, chevréost och grönsaker. Så gott!

Senare gick vi ut med barnen och hängde på gården. Det var så skönt väder! Äntligen är sommaren här. Åtminstone temporärt innan de ordinarie regnskurarna och blåsten härjar igen.
Vi bestämde oss för att grilla middag och fick sällskap av ett par grannfamiljer. 

             Burgers on the barbie! 

Det var en fantastisk söndag som vi inte ville skulle ta slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar