måndag 9 september 2013

Fasta: Dag 1

Så har jag tragglat igenom första dagen på fastan. Det har inneburit att dricka juicer/buljong/örtte varannan timme. Hur mår jag då? Jo, jag mår okej. Man har ju känt en liten hunger fast inte så farligt eftersom man har druckit nåt varannan timme, samt vatten emellanåt. Nu på morgonen intog jag ljummet vatten med 2 teskedar glauber-salt. Det smakar vidrigt, men det är ett väldigt effektivt laxeringsmedel! Jag sprang som ett skållat troll på dasset hela förmiddagen. Sen då? Jo en viss huvudvärk har poppat upp. Det kan bero på koffeinbrist, vilket inte är så konstigt. I vanliga fall sörplar jag kaffe som en trimmad industri-dammsugare. Nä kanske inte, men typ 1-2 koppar per dag.

Idag har solen skinit över oss, men jag har skitit det och varit inne och städat, tvättat ett par maskiner och lekt med Miranda, när hon inte sov. Ja hon har varit en trött bebis idag. Hon somnade för natten innan 7 pm. Inte mig emot! Dock kommer hon säkert vakna äckligt tidigt i morgon bitti, om jag har otur. Så ikväll blir det att sova tidigare än vanligt. Men först se klart Idol och dricka en kopp örtte!

God kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar