måndag 25 november 2013

Mumsiga proteinpannkakor

Jag älskar pannkakor och plättar! (Same shit different names.) Det är nåt jag skulle kunna äta nästan varje dag om det gick. Men eftersom jag inte är sugen på skörbjugg och näringsbrist så äter jag bara det nån gång ibland.

Häromdagen hittade jag ett otroligt lätt recept med proteinpannkakor från matskafferiet.se som jag har testat några gånger nu. Jag har pimpat upp den med fiberhusk för att få mer fylliga pannkakor. Man bara mixar alla ingredienser i en shaker och börjar steka.

Det blir 4-5 pannkakor

Ingredienser

1 ½ dl mjölk (Jag använde osötad sojamjölk)
1 skopa proteinpulver (Jag använde WNT:s Female Protein med körsbär/yoghurt)
3 ägg
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk (glutenfria hyllan i affären)
En nypa salt
Smör eller kokosolja till stekning

Instruktioner

* Blanda mjölk, bakpulver och proteinpulver i en shaker.
* Knäck i äggen och tillsätt fiberhusk och lite salt och skaka.
* Häll smeten direkt från shakern och grädda pannkakorna i ca 2-3 min per sida.

Servera med t.ex vispad grädde, bär, Alvesta glass (den sockerfria) och kokos.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar