torsdag 7 november 2013

Bajamaja och play date

Vasken i köket har haft stopp ett bra tag nu. Jag tror det har varit så i mer eller mindre sen vi flyttade in här för ca 3 år sen. När man spolar i ena diskhon väller det upp vatten ut den andra. Jag har försökt lösa proppen med kokande vatten blandat med diskmedel, men det har funkat i typ en dag och sen är det likadant eller inte funkat alls. Nu undrar du säkert varför vi inte har felanmält det där. Ja alltså, jag har varit på väg flera gånger. Ursäkten är att jag har kommit ihåg det för sent på dagen och tänkt att jag gör det nästa dag eller efter helgen. Men igår kom jag på det på förmiddagen och idag kom äntligen en kille och hans praktikant och spolade rent djupt ner i rören. Sen luktade som mustiga fekalier i hela lägenheten, men "jädrar i min lilla låda" vad vattnet rinner ner som det aldrig har gjort annat! Och efter nån timme stank det inte som bajsiga Pekka i lägenheten längre, efter att jag hade vädrat en stund. 

Happy Poo

Senare på förmiddagen bar det hem till min gulliga vän Helena och hennes alldeles bedårande lille son Lucas. Han är söt som socker! Hennes och sambons lägenhet är så mysig med massa härliga lyktor och lampor och fina textilier.



Hon hade så snällt besvärat sig att fixa ingredienser till att göra LCHF-pannkakor. Så vi fixade till dem och åt med vaniljgrädde och färska hallon. Det var mumsigt! Dock var det ett recept med 5 ägg vilket gjorde dem lite mer som omeletter än som pannkakor. Jag ska fixa mer taste-a-like-pannkakor till henne nån dag. Det är faktiskt inte så lätt att hitta i LCHF-djungeln när du inte sysslar med det själv. Det finns så många outvecklade recept där ute på internet som inte gör LCHF rättvisa. Men hon var modig som försökte i alla fall!


Vi tog en liten promenad bort till Kyrksjön för att få luft och försöka söva våra små guldklimpar. Det var kallt och mysigt att gå i skogen med brun natur och en vacker stilla sjö med några änder. Helena var ytterst bitter för att hon hade glömt brödbitar till dem. Hon kastade desperat ut en majskrok till dem istället som de glufsade i sig.

Skogsmulle-Helena ;)




Hade kunnat stanna där längre. Det var ju inte riktigt läge tyckte Miranda som blev hungrig mitt uppe i allt. Hon är ju inte så duktig som Lucas som kan dricka från flaskan själv och dessutom tycker om kall mjölkersättning/välling. Så vi knatade hem till Helena igen och Miranda blev utfodrad med varm mjölkersättning och vi tog en fika.

Mmm... Starkt Tassimo-kaffe

Våra vackra avkommor!

Efter det bar det av hemåt för mig och min smått gnälliga unge. Hon somnade under hemresan. Det var väl inte så himla bra med tanke på att hon vägrade somna för natten i tid. 3 timmar efter normal tid lyckades en överaktiv Miranda motvilligt somna på huvudkudden efter att ha härjat i soffan och sen i sängen. Adjö egentid för mamma och pappa och Hej sängen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar