tisdag 12 november 2013

Disfunktionell kropp och ambivalent kladdkaka

Kära blogg,

Förra veckan var jag riktigt ambitiös! I tisdags gick jag på Zumba i 1 timme och i fredags gick jag på någon sorts dansträning som heter Forma dance i 30 minuter och efter det Core i 30 minuter. Ja, jag dog lite under core-passet. Jag har väl aldrig varit så svag och mjäkig! Min rygg är en sorglig konstruktion efter graviditeten och smärtade även under de lättaste övningarna. Och mina magmuskler som jag var så stolt över innan, är nu svaga små klumpar under mitt bukfett. Jag hade värk i magmusklerna i 3 dagar efter det. I lördags gick jag på Zumba i 1 timme igen. Så tre gånger lyckades jag röra mig förra veckan! Wohoo! Jag har varit så omotiverad sen Miranda blev förkyld för nån vecka sen. Det går ju inte att lämna in på barnpassningen på gymmet när ungen snorar på grund av smittorisk. Men förra veckan funkade det. Så denna vecka hade jag tänkt köra på med olika pass och kanske styketräning. Lika bra att smida medan järnet är varmt så att säga. Men NEJ! Igår var jag helt borta i skallen och orkade knappt tänka. Det blev att sitta hemma hos vännen Malin och fika hela dagen tillsammans med min Miranda och Malins små barn. Senare kom vännen Jane med sin lilla tös och hade med sig massor av mat som vi glufsade i oss. I morse vaknade jag med nästäppa och en extrem trötthet i kroppen. Det blev att lyssna på kroppen och stanna hemma istället. Så idag har jag tvättat och lekt med Miranda. Skit också! När man väl försöker att komma i form så blir man sjuk istället. Så standard!

Jag försökte mig på att göra kladdkaka i micron efter lunchen. Jag var så sugen på kladdig choklad. Thomas ockuperade ugnen i flera timmar med sin pulled rostbiff (brukar vara fläskkött i vanliga fall, det vill säga pulled pork). Hur som helst, kladdkakan blev som den heter, kladdig. Det blev rättare sagt mer kladd än kaka eftersom det inte blir så fast i konsistensen efter 1,5 minut i micron. Kan man säga att det blev en ambivalent kladdkaka? Jo, men gott blev det! Det saknades bara vaniljglass. Måste införskaffas tills nästa gång. Jag gillar Alvesta gammeldags vaniljglass. Den är sockerfri och innehåller bara 0,5 gr kolhydrater/ 100 gr och dessutom laktosfri. Tips tips!

Kladdkakans recept hittade jag på lisasgodbitar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar