onsdag 13 november 2013

Fett bra

Här kommer några listor på fetter. Ja så du får lite koll på vad du kan gå efter och vet vad du stoppar i dig. Ju mer fleromättat fett du får i dig desto bättre.




Tydligen äter jag mycket mättat fett, ser jag nu. Jag äter mest av allt mättat fett i listan förutom palmolja. Ja alltså, jag äter såklart en del av de andra fetterna också, men det blir mest feta mejeriprodukter, nötkött och fläskkött. Fast mycket ägg blir det ju också. Och mandelmjöl, när jag bakar eller gör pannkakor/våfflor. Sen blir det kyckling och avokado. Det är enkelomättat fett. Jag äter lax lite då och då och krossade linfrön. Det är fleromättat fett. Margarin undviker jag lika mycket som lightprodukter. Det är inte så bra inom LCHF.

Så nu ska jag minska ner köttintaget en aning och öka på med fisk och kyckling. Jag har dock svårt att minska på de feta mejeriprodukterna eftersom de ingår i stor del av min kost.

Det är bra att uppdatera sina kunskaper och kännedom ibland. Även den bäste behöver läsa på ibland.


Källa: 1177 Vårdguiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar