söndag 17 november 2013

Lördagsnöje

Igår gick jag ner till gymmet och mörbultade mina stackars förslappade muskler på en gruppträning som liknar Bodypump. Det var så härligt att få använda min kropp på det sättet jag älskar, med vikter och hävstång. Ren styrketräning är vad min kropp älskar! Den är byggd för att ta i som en stenmursbyggare och inte för att hoppa omkring som en graciös svan. Jag ser ju helt malplacerad ut med mina maffiga lår. Föralldel, Zumba är jättebra kondition, men jag som har svårt med koordination har väldigt svårt att följa med i alla steg och samtidigt få armarna att göra rätt rörelser. Jag har gått på Zumba flera gånger nu och känner mig fortfarande som en idiot där jag står och försöker hänga med. Det är ju liksom inte samma danser varje gång. Instruktören vill lära ut nya danser och då tappar jag det. Jag kommer försöka mig på några fler Zumba-pass, men ska koncentrera mig på styrka. Nu är jag härligt öm i hela kroppen, speciellt låren och rumpan.

På kvällen bar det av till min ex-kollega och vän Linda som hade fixat en tjejkväll/födelsedagsmiddag för mig och våra andra ex-kollegor. (Alla har jobbat på samma jobb men har slutat och börjat på andra jobb.) Vi fixade tacos och drack vin/alkoholfritt. Det var grymt härligt att se alla igen! Det var en underbar stämning med mycket prat och skratt. Det var så mysigt att jag inte åkte hem förrän sent på kvällen.


Grym smak-explosion med vattenmelon, fetaost och mynta!

Bubbel

Cheap-ass-för-sött-äckel-rödvin som jag tog med. Lämnade 2/3 av innehållet.


Alla pumor samlade. Jag ser ut som en hösäck dock. Haha! :)

Cozy candles and shit. <3

Väl hemma så hade Thomas fullt sjå med att försöka få Miranda att somna om. Hon hade varit svår att söva när jag inte fanns där. Jag är den som brukar natta henne. När hon väl hade somnat så vaknade hon till igen. När jag kom hem tog jag över och hon kunde verkligen inte somna om. Jag tror att det är tänderna som spökade. Hon hade dreglat en hel del på dagen så jag tror att tänderna höll på att växa fram. Så jag gned in flytande alvedon på hennes tandkött i två omgångar. Innan så vägrade hon dricka sin välling. Hon bara spottade och skrek. Men efter att hon blivit alvedon-bedövad så lyckades hon bli på bättre humör. Hon gav mig ett utmattat leende och drack äntligen upp vällingen och somnade. Min lilla prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar