fredag 15 november 2013

Fläskkorvens klagosång

Jag är så trött på min sladdriga kropp! Den verkar aldrig vilja formas som jag vill. Okej okej, jag har väl inte legat i hårdträning, men min kost är ju ändrad. Förra veckan tränade jag tre gånger. Den här veckan har jag varit något passiv på grund av att jag har mått lite dåligt i kroppen och varit helt grötig i skallen. Men idag kände jag mig frisk och motiverad. Jag packade ner träningspåsen och Miranda i barnvagnen och knallade ner till gymmet. Jag hann precis att lämna in Miranda på barnpassningen och springa upp till core-passet som är en halvtimme. Jag hann ca 20 minuter innan jag blev nerkallad till barnpassningen. Miranda hade tydligen gråtit sen jag gick. Kul kul. Så jag tröstade henne lite och sprang sen upp igen.

Jag har nu förstått att jag inte ska gå på core förrän jag har tränat upp mage och rygg själv. Ett sånt jäkla slöseri med bra core-träning när jag är så svag i hela bålen. Jag ser ut som en patetisk sköldpadda där jag ligger och förgäves försöker hålla fötterna rakt upp och göra situps. Min bål är ett satans skämt! Så det blir att börja träna regelbundet hemma och på gymmet. När jag var klar med core-passet gick jag ner för att kolla läget med tösen. Hon grät fortfarande. Jag hade ju tänkt att träna på gymmet ett tag också, men det sket sig. Jag fick helt enkelt ta ungen och gå hem igen. Det kändes helt värdelöst att gå dit. Frustrationen var total! Som tur är så har vi en bra crosstrainer hemma och några vikter (dumbbells) som jag kan köra med. Så dem jobbade jag med så snart Miranda understod sig en tupplur. Det kändes bra! I morgon blir det mer träning. Tror jag ska testa Forma explosion. Det är som Bodypump som jag älskar. Då jobbar man med fria vikter och hävstänger (barbells). Underbar träning! Hård och funktionell som gör mig härligt mör. Antingen gör jag det eller Zumba.

Jag har i alla fall ett mål nu. Jag ska ha födelsedagsfest den 7 december. Då vill jag vara lite mer fit så jag kommer i nån av mina fina klänningar. Skäms ju över den här underkroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar