tisdag 10 augusti 2010

Svull / Drömmar / Predator

 


Vi var på brunch igår. Det finns ett helt underbart lunchställe som heter OLLES KROG och ligger i Akalla industriområde. Öppet mellan 11-14.  De har jättegod mat och sen har de en utsökt efterrättsbuffé med utländska desserter och massa frukt. Dessutom är det snyggt inrett. Lokalen brukar även användas som bröllopslokal så det finns mycket fint där inne såsom fint vackert stengolv och vackra marmordetaljer och stora textilier som hänger fint i taket. Man är alltid tillfredställd när man kommer därifrån både fysiskt och psykiskt. :)


Olles Krog


Olles Krog


Efter det åkte vi till Täby Centrum och kollade runt där i köpcentret. Jag kunde dock inte köpa nåt eftersom jag måste tänka på att spara pengar, men jag gick in i några affärer och glodde, bl.a på Indiska. Jag blir alltid så glad i hjärtat när jag går in där och tittar på allt vackert. Man drömmer sig bort ser i sitt inre hur man har inrett sitt hem i massa vackra textilier, lyktor och doftljus. Man tänker att om jag hade pengarna så skulle jag inte tveka över att köpa upp halva affären.


Indiska


 


På kvällen hade vi en liten Predator-maraton. Vi såg 1:an och 2:an och AVP ( Alien versus Predator). Måste säga att AVP slår de andra rätt bra . Fast ettan är ju ändå en klassiker. Arnold Swartzenegger är ju alltid sådär komiskt "tuff". Det roliga var ju att de hade en lite smått glad bakgrundsmusik i den filmen fast det handlar om en blodtörstig prisjägare till utomjording som vill lustdöda människor. Men är det 80-tals-action-slakt så är det. :)


 

1 kommentar:

  1. He-he..Har jobbat X-tra på OLLES KROG. Trodde inte att den fanns kvar. ; )

    SvaraRadera