måndag 9 augusti 2010

F-dagfest / Glidardag

 


Lördag: Vi åkte först hem till mig och kollade läget. En målare hade varit hemma och härjat under två dagar. Han målade mina dörrlister i hall och kök och även målade under skåpsluckorna och min fönsterkarm i badrummet. Hade beställt detta för flera veckor sedan men detta blev alltså gjort nu när jag ska flytta därifrån. Nåväl. Då blir de nya hyresgästerna glada i alla fall. Det blev fint, fast dammigt. Så jag torkade av ytor och dammsög innan vi drog därifrån. Sen åkte vi vidare till Fia och Martin för lite middag. Jag fick mitt hår färgat av Fia och killarna lagade fajitas. Håret blev strålande efter fias färgning, föning och plattning. Vi skulle på fest hemma hos Simon senare på kvällen för att fira att vår gemensamme kompis Stefan hade fyllt år. Älsklingen hade valt ut en rosa tajt klänning som jag skulle ha, men den hade blivit för stor sen sist så jag fick låna en fin klänning av Fia istället. Kändes lite olustiigt att min klänning hade blivit för stor med tanke på att de flesta klänningar jag har är i samma storlek. Men om man är medveten om mitt semestersvullande så kommer jag nog att passa i dem igen efter nån vecka, ;)


Det var en väldigt trevlig fest där alla var på gott humör och Simon delade generöst ut minttu-shots till alla som ville ha. Dock klarar jag inte av det eftersom jag blev alkhoholförgiftad av det i två dagar sist jag drack minttu. Och det var några år sen sist. Så jag mådde illa bara jag såg skiten. Minttu är för övrigt en väldigt uppfriskande mintsprit som gör att man blir fräsch i munnen. Ungefär som att dricka munsköljet Listerine. Jag o Fia fixade till massa Piña Coladas istället, som var hur toppen som helst. Jag älskar kokos och Malibu är en av världens godaste likörer! Piña Colada innehåller massa gott såsom Malibu, kokosmjölk och ananasjuice. Man blandar som man vill. Den gör dessutom att den inte smakar sprit. Ogillar att man känner spritsmak i drinkar. Här kommer ett av alla recept på Piña Colada. Måste även testa Coco Colada nångång.


Piña Coladas


Det roligaste på festen var nog när Stefan smög omkring som en liten seriefigur och kikade fram bakom hörnen. Sen fick jag lov att sminka honom i underlagskräm och rouge bara för att överbevisa att killar faktiskt kan bära makeup utan att det ser ut som det. Vet inte om det var spriten som talade, men han blev faktiskt överraskande glad över resultatet. Sen ville flera killar bli fixade. Det var ett intressant moment. Vi gick därifrån lagom sent och det var varmt i luften, dvs ett utmärkt promenadväder. Älsklingen var lite rund om fötterna och drösade i säng rätt snabbt. Jag sjöng "Hon är så söt när hon sover" för honom som godnattvisa innan han slocknade. :)


 


Söndag: Thomas bakade sina goda scones till frukost, som vi åt med marmelad. Mums! Sen åkte vi med Dan till Barkarby. De släppte av mig på IKEA så jag kunde gå runt där medan de kollade på teknikprylar någon annastans. IKEA har fått in hår/hudvårdsprodukter av eget märke. Billiga produkter i stora förpackningar, som IKEA har som koncept bl.a, och dessutom verkar de funka rätt bra enligt kompisen Nicole. Kommer nog köpa på mig lite sånt sen när man har taskig ekonomi efter flytten. Sen var jag ute efter en bra muffinsform, men IKEA har världens sämsta muffinsform kom jag på. Alldeles för små och konstiga formar!! Så det blev inget shoppande. Men dock blev det IKEA-lunch med killarna. Mycket mumsigt och billigt som vanligt.


Vi åkte senare vidare med några fler för att kolla på bio: Predators. Men innan dess käkade vi middag på en jättemysig och rolig thai-restaurang som var kombinerad mataffär. Medan vi väntade på maten så gick vi omkring och tittade på alla konstiga matvaror såsom massa konserver, stora jätteburkar med rostad lök, nudlar i alla skepnader, och intressanta smaksatta nötter mm. Maten var jättegod också. De hade dessutom jättefin belysning och fina matplatser. Stället heter Thai House Wok och ligger i Kungens Kurva.


Mys-thai


 


Jag åt nån god icke-stark Pad Thai med kyckling.


Pad Thai kyckling


Själva fimen Predators var underhållande och smått spännande. Dock inte lika bra som de första Predator-filmerna. Jag drack en stor burn juiced energy under filmen så nu är jag hyperaktiv. Hoppas att koffeinet sinar snart. Fast egentligen.. fuck that! Jag har semester!!


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar