fredag 13 augusti 2010

Flyttgöra och middagsturer

 


Onsdag: vaknade vi rätt sent. Min kropp har vänt på dygnet en aning. Första semesterveckan vaknade jag vid nio tio tiden varje morgon. Nu börjar jag närma mig elva halv tolv istället. Saknar de där timmarna när man kunde tassa omkring och göra saker medan Thomas sov. Fixa lite och sen sätta sig framför min lilla notebook. Nu vaknar jag precis när han stiger ur sängen.


Vi åkte och hälsade på vår vän Ronnie på jobbet och fick lite flyttmaterial såsom lådor, tejp, sopsäckar och inneremballage. Vi åkte sen vidare till Fia och Martin för att käka lite middag. Vi åkte ända bort till Sollentuna Galleria. De har byggt det såå fint där inne. Det går i mörkt trä, glas, sten, vita väggar, vattenfall och massor av gröna växter och palmer. Jag blev riktigt harmonisk när jag gick omkring där inne. Sådär vill jag ha i mitt hem. Kanske inte med galleria-tema men med de naturelementen. De har fixat till en jättefin foodcourt.


Sollentuna Galleria Foodcourt


Jag käkade en god potatisgratäng, rödvinssås och jättetorra lammkotletter.


Lammkotletter med potatisgratäng


 


Efter den..."goda" måltiden så åkte vi hem till dem igen och fick flera flyttlådor. Hoppas nu att det här räcker till bägges flytt. Fia ville vara med på kvällen och umgås eftersom Martin skulle sitta och spela resterande timmarna av kvällen. Hon fick plats bakom våra flyttlådor i bilen. Hon såg så söt ut där hon kikade fram bakom lådorna. :) Vi kollade på nån dålig film som hette The Imanginarum of Doctor Parnassus.


Fia bakom flyttlådor


 


Fick reda på idag att jag slipper betala extra hyra. Detta pga att den som har blivit godkänd att flytta in i min lägenhet vill flytta in samma dag jag flyttar ut. Jag ringde hyresvärden som lovade att ge ut mitt nr till nya hyresgästen så jag kan komma överens med honom att flytta in nån dag senare så jag hinner flytta ut. Annars blir det ett jäkla sjå att få ut mina saker och få in hans. Dessutom har min hyresvärd bestämt att jag måste lämna in mina nycklar innan 12:00 och få de nya nycklarna 13:00. Himla smidigt, INTE! Så vi får se hur det går.


 


Torsdag: har vi vart och käkat brunch med Dan vilket är den ordinära rutinen nu under semestern. :) Vi åkte till en asiatbuffé i stan. Det serverades nästan slut kinabuffé och några få sushibitar. Personalen var lite sådär lagom slöa. Men det var gott med lite sushi i alla fall fast man fick vänta tills de kom ut med nya bitar efter ett bra tag.


Vi åkte vidare och spelade minigolf vid Kaananbadet. Jag sög som vanligt jämfört med de andra två, men det var jättekul ändå. :) Man behöver inte vara bäst, huvudsaken är att man slår i bollen i hålen innan åtta ggr. Det är ju lättare sagt än gjort ibland.


Minigolfarna


Efter ett tag kom vår vän Dane och joinade oss när vi spelat klart. Vi åkte vidare för att käka lite middag. Det blev familjepizza från Islandstorgets pizzeria. En av världens godaste pizzor minsann. Dan har ju en sån bra projektorduk så vi kollade på lite hemmabio. Det blev nån film som heter CA$H. Den var helt ok med konceptet att ett par hittar en väska full med sedlar och börjar spendera dem. Men ägaren till väskan hittar dem och tvingar dem att skaffa tillbaka pengarna på olika sätt, t.ex råna butiker.


Nu kollar vi på nån film som heter Cube. En bra horror / thriller. En film mer i min smak. :)


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar