tisdag 3 augusti 2010

Semesterglufs

 


Det har varit en bra början på semestern. I lördags vaknade jag upp rätt tidigt och började fixa hemma hos älsklingen medan han sussade vidare. Han fick det lite finare i köksrummet bl.a. Senare åkte vi med hans lillebror Johnny och Dan till IKEA och käkade lunch, Sen åkte vi vidare Kista Galleria och gick runt lite. Jag var inne på New Yorker, som alltid när vi är där, och köpte ett par tröjor. Det är omöjligt att gå in där utan att sugas in i köplustan.


Sen åkte vi hem till Thomas familj och bjöd på 7elevens brownie . Grymt gott!


7eleven brownie


 


Fick ett par jättesöta lila glass-örhängen av hans plastmor och lillayster som har varit i Grekland. Jättedåligt ljus pga att det var regn ute och det gör att skärpan blir väldigt dålig. Men ni ser ju ungefär hur de såg ut i alla fall.


Lila glassörhängen


 


Senare på eftermiddagen åkte vi till stan och gick på Friday's och käkade med ett kompisgäng.


Friday's


 


Det är som alltid där. Medelmåttigt. Men trevligt. Vi fick vänta ett bra tag på bord och sen tog det lång tid att få sin mat. Var fullproppat med fok. Tog en god piña colada under tiden.


Piña Colada


 


I söndags vaknade jag upp tidigt och grejade lite igen medan Thomas sov. Jag sov väl till typ halv nio. Var hur pigg som helst. Så jag satt uppe och grejade på datorn. Fick nys om en helt underbar låt: "Alias" med In Flames feat. Timo Räisänen. Den var riktigt bra. En annan bra grupp är ju Seether. De har gjort en skön cover på Careless Whisper. När han vaknade käkade vi frukost och sen bakade vi chokladkakor. Mycket goda blev dem! Dan kom förbi och glufsade i sig en o annan kaka han med. ^.^


Cookies


 


Sen åkte vi iväg och köpte ingredienser till att göra hemmagjord pizza i Thomas pizzamaskin.


Hemmagjord pizza


 


Sen hade jag köpt en kakmix med färdigblandad smet i en påse. Den var riktigt äcklig faktiskt. Smeten var liksom slemmig och sen tog det inte 15 minuter som det stod. Smeten blev inte fast form i ugnen heller. Den blev allmänt vidrig och kletig. Så prova inte den här varianten. >_<


Äcklig muffinsmix


Senare åkte vi och hämtade Simon för att åka till Heron City och kolla på bio: Trollkarlens Lärling. Den var riktigt underhållande faktiskt. Dock inte nåt man vill se flera gånger, men ändå. Var riktigt pigg när vi kom hem också. Även fast det var över elva. Är ju en riktig sömntuta på kvällarna. Känns som att man inte är på topp efter elva-tiden på kvällen. Men jag hade stjälpt i mig en stor energidryck. Då lyckades hålla mig vaken till åtminstone ett-tiden.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar