lördag 14 augusti 2010

Mongomat och braindead bio

 


Vi började dagen med att storhandla på Willy's inför kräftskivan som vi ska till imorgon. Det blir på ön Kungshatt som alltid. Råkade köpa med mig några energidrycker. Hittade en sort som heter Superstar Energy Cola. Smakar som vanlig cola förutom att det är en lite skarpare smak som tyder på den klassiska energidryckeskaraktären.


 


Rockstar energy


Sen bar det av till Systembolaget för lite alkoholinköp. Jag har lite hemma men köpte ett par sorters öl som jag gillar. Det var Samuel Adams Honey Porter (honungsöl) och Timmersmans Kriek (körsbärsöl). Mycket god öl för oss som gillar söta ölsorter. Är inte sådär jätteförtjust i vanligt ljust öl. De känns lite blaskiga och beska. Då tar jag hellre nån mörk öl eller fruktöl.


Vi åkte senare vidare tilll stan för att käka och gå på bio. Påvägen till restaurangen fick jag plötsligt en otrolig smärta i livmodern. Det brukar bli så nån dag innan mensen. Så jag satt och mådde pyton. Vi sprang in på en seveneleven och jag köpte ett paket Ipren. Var helt darrig av smärta och svaghet när jag med viss möda pillrade upp paketet. Kände mig som en drug addict eller nåt. Det tog ytterligare 20 minuter innan den skarpa smärtan började molna ner till en dunkel spänning bara. Vi kom i alla fall in på restaurangen Djingis Khan Mongolian Barbecue och åt massa god mat. Mycket rekorderligt ställe för de som gillar att man lagar ens mat framför näsan på en. Man tar alltså rått kött och grönsaker och låter dem hälla goda marinader över innan de wokar maten. De har även färdig buffé och efterrättsbuffé. Förrutom all underbar wokad mat så tror jag att jag smällde i mig tolv söta risbollar, tänk liten kokosbollsize.


Mongolian barbecue


Förstår inte var min mättnadskänsla har tagit vägen. Det är som att jag kan äta värre än en bodybuilder. Jag har redan gått upp typ 2-3 kg sen semestern började för två veckor sen. Ni säger äsch, det är väl inget. Men joo, det är rätt mycket för min lilla kropp som har tränat som en tok och inte orkat äta så mycket tidigare. Det är inte speciellt hälsosamt måste jag erkänna. Det kommer visa sig i spegeln om ytterligare ett par veckor. men väl efter allt flyttande och när det börjar stabilisera sig i vårt liv så ska jag börja träna och äta korrekt igen. Innan dess har jag verkligen inte tid.


Hur som helst... Efter det åkte vi till Vällingbys bio och såg på The Expendables. Den var riktigt underhållande måste jag säga. Jag var en av de få tjejer i biosalongen. Inte så konstigt dock, med tanke på vad för sorts film det var. Man har alltså samlat massa avdankade actionhjältar och fått ihop en actionrulle med massa slagsmål, saftiga explotioner, BFG:s (Big Fucking Guns), och råa matchomän med ådriga muskler och skäggstubb och klyschiga repliker. Jag ansåg den rolig ändå. En sån där braindead film som man kan skratta åt.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar