lördag 7 augusti 2010

Blött nöje / slappardag

 


Torsdag: Vi vaknade tidigt. Packade badkläder och begav oss för att hämta lite folk som skulle följa med till upplevelsebadet Gustavsvik som ligger i Örebro. Det är ungefär 2 timmars bilfärd. Vi började med att käka pizzabuffé på Pizzahut. Mycket gott! Sen åkte vi vidare till upplevelsebadet som är ett stort badhus med massor av vattenrutchbanor och forsar och vågmaskin. Vi var som små barn som rusade mellan de olika attraktionerna. Vi var väl där i typ fem timmar.  Man var rejält trött i skallen efter allt klor och plaskande. Det var en och annan som blev blåslagen i forsränningen. Själv var det svårt att hålla kroppen där man ville och fick endast ett blåmärke på knäet. Det var rejält strömt, men otroligt kul. Vi hade betalt extra för att få tillgång till spaanläggningen också. Det var definitivt värt 30 kr extra. Inträde för endast badet var 130 kr. Vi fick då tillträde till en avkopplande miljö med en mysig jacuzzi och privat bartender som serverade alkohol för den som ville ha. Och dessutom flera olika basturum. Vi myste i bastun ett tag och sen lite hårinpackning och dusch innan vi åkte iväg för en snabb middag. Dock var matstället rätt kasst. Det var någon på badhuset som hade rekommenderat Thomas ett pastaställe. Jag tog dock inte pasta utan en grekisk sallad. Hade sagt till specifikt att inte ge mig rödlök i salladen, men fick ändå massor. Sen var väl de andras pasta medioker fick jag veta. Men mätta blev vi innan vi susade hem från Örebro. Alla var helt slut och själv däckade jag i bilen efter ett tag. Men resan var totalt värd den långa bilfärden. Rekommenderat bad!


 


Fredag: Man var ju rätt slut från gårdagens bravader så man var rätt seg på förmiddagen. Thomas var morgonpigg (i) överraskande nog. Vi åkte till Vällingby Centrum med Dan och käkade och jag köpte min favoritmascara Maybelline Lash Stiletto och en fin tröja på H&M.


H&M fjärilströja


Sen köpte jag ett par paket Garnier Nutrisse Cream hårfärg. Måste försöka förnya mig lite. Brukar ha färgen: 3.6 Deep Red Brown Crimson Promise som är en väldigt snygg och elektrisk mörkröd färg. Nu ska jag försöka mig på en färg som inte har rött i sig som heter: 4.3 Cappuccino Dark Golden Brown. Till hösten ska jag försöka mig på att bli mörkbrun. Skiter i om jag är tokblek i hyn. Alla färger klär en skönhet. ;) Vi gick sen vidare till systemet och köpte lite alkohol till morgondagens firande av en kompis födelsedag. Försökte hitta min favorit Fresita men den var slut så jag köpte en Zincano Asti sweet istället som också är en favorit.


Vi åkte sen vidare till Citygross och gjorde inköp för vår middag. Det blev lammstek med sallad och soltorkade tomater. Yummy! Jag är rätt stolt som provade att tillaga lamm och att den blev vare sig torr eller tråkig. Efter det gjorde jag en kladdig browniekaka med glasyr. Halvfabrikat dock, men otroligt god ändå. Vi kollade på Children Of Men som är en bra drama thriller.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar