onsdag 11 augusti 2010

Några fikastunder på en dag

 


Idag har vi varit hemma hos Thomas mor och hjälpt henne med en lägenhetsannons medan vi fick massa fika och kaffe. Hans mamma har en så söt hund som heter Haidi. En ljust chokladbrun blandras av bl.a terrier och två andra raser. En liten raggig hund med vilt temperament och gulliga ögon. Tyvärr fick jag ingen bra bild på vovven för hon ville inte titta in i kameran. Hon var mest koncentrerad över om hon skulle få nåt gott att äta så fort att nån rörde sig. Thomas har skämt bort henne eftersom han jämt har med sig godis till henne. Hon blir ju så glad så fort hon ser honom pga det. "Yeeey, min godisautomat är här!"...typ ;)


Fika


 


Efter det åkte vi hem o käkade lite innan vi åkte hem till min papi. Han bjöd också på fika. Dock nån konstig prinsessrulltårta som smakade kemiskt. Inte att rekommendera att ni tänkte köpa den alltså. Han gav bort lite flyttkartonger och lådor som vi kan ha att packa saker inför flytten. Vi är tacksamma för all välgörenhet. ;)


Vi har ju länge sagt att vi ska fira av vår semester med lite vin, ost och kex. Vi har dock inte haft "tid" med det pga  alla aktiviteter vi har haft för oss första semesterveckan. Men ikväll blev det av i alla fall. Älsklingen hade köpt mitt favoritvin. Chilenskt jordgubbs rosé, Fresita. Så himla underbart vin! Det smakar lite som saft. Man kan se jordgubbsfragment i det. Ni får ursäkta den kassa upplösningen på bilden, men Iphonens kamera suger. Vinet är egentligen rött IRL och inte kloakbrunt.


Vin,ost och kex


 


Jag gjorde den lyckliga upptäckten att hitta ett par askar av finska lakrisen Leijona i Thomas skafferi. Blev barnsigt glad. Det är en distinkt smak av tjära om lakrisen och det gör den väldigt god, intressant nog. Bilden tog jag från nätet eftersom min iphonekamera är som sagt så jäkla kass.


Leijona


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar