måndag 30 augusti 2010

Färdigpackad + köpsmart :)

 


Nu var det ytterligare en vecka sen man bloggade. Man har liksom inte haft tid som sagt. Men nu är packande klart i alla fall. Både hos mig och hos Thomas. Jag har arrangerat massa lådor och skrivit etiketter på dem så nu är det inga tvivel vart allt ska vara. Härligt med organiserade flyttar. Sen att sammanlagt 10 pers kommer kånka grejer är ju fantastiskt!! Jag är så tacksam för att jag får så mycket hjälp under flytten. Thomas är ju på business trip till Polen när vi flyttar våra två hem till en trea så jag kommer vara arrangör där med allihopa. Det kommer gå som smort. Vi har hyrt lastbil i 4 timmar. Så på onsdag drar vi flyttmyror igång. Har ju inte sett min och Thomas lägenhet live ännu, så det blir en överraskning för mig. Se vilket skick det är i och så vidare. Men enligt Thomas som var där på visningen sa att det såg skapligt ut. De som bodde där innan ville sälja av massa saker som de har köpt själva till hyresrätten, men de kunde knappt nån svenska så det var väldigt svårt att förhandla med dem. Det blev ett rungande nej med förhandlandet. Men det är lugners. Allt ska ju ändå vara i orginalskick när vi flyttar in så jag är inte ledsen för det. :)


Började jobba förra veckan igen efter semestern. Den gick blixtsnabbt. Plötsligt var det helg. I fredags kväll käkade vi middag med Fia och sen kollade vi på film. I lördags packade vi lite och sen var vi en sväng förbi Thomas plastmor och syster. Vi var även hemma hos Dan och kollade film. Sen i söndags var det slutspurt på packandet. Eftersom jag var färdig med mitt packande så packade vi klart hemma hos Thomas.


Idag måndag har dagen gått snabbt precis som det brukar göra på måndagar. Efter jobbet åkte jag till Vällingby Centrum för att kolla om de hade några bra höstjackor på H&M. Hittade inga snygga eller bra. Men jag tog en sväng upp på barnavdelningen bara för att kolla lite om de hade några snygga kläder. Jag har ju upptäckt att jag kan ha kläder för större barn mellan 13-14 års ålder. Så jag har lite mer utbud att titta på. :) Det finns riktigt fina kläder där också. Dock så undviker jag glittriga Betty Boop -och Snoopykläder. Det är lite passé för mig. Men annars har de fina tunikor och sånt. Klädkedjorna har börjat sälja barnkläder med stora tryck av tjejansikten. Varför?! Okända vuxna ansikten på barntröjor och klänningar är väl lite väl overkill. Well well... Nu av en händelse hittade jag faktiskt nåt riktigt bra. En svart skinnjacka i fjortis-storlek för endast 299 spänn. Hurra! Hade fått en presentcheck på 250 kr av H&M så jackan kostade i princip 49 spänn. Hihihi.. Pyttelite tajt vid armhålorna men det grejar jag med träningen sen om nån vecka.


När jag kom hem tvättade jag av mig sminket, borstade tänderna och drog på mig pyjamas och la mig i sängen redan vid sju-tiden.Finns inte så mycket att göra i min nerpackade lägenhet. Lever in en kappsäck nu kan man säga. Så ikväll ska jag spendera min tid i sängen och kolla på nätet och kolla film. Jag använder min iphone som internetkälla. Kopplar in iphonen i laptopen och streeamar iphonens bredband till laptopen. Ett knep som min smarta pojkvän har lärt mig. Hur bra som helst. :) Så jag har alltid nätverk med mig vart jag än går bara pga min iphone. Det bästa köpet jag har gjort faktiskt. Tur att jag tänkte om där förut när jag hade vanlig mobil och alla mina närmaste började köpa den här fantastiska prylen. Var riktigt anti-iphone tills jag fick börja använda en själv. Om ni inte har köpt iphone. Gör't! Det är så värt det. =)


Nee, nu ska jag kolla på nån film. Funtar på att kolla på första Twiligt-filmen. Den är den bästa av de tre. Den som inte har förstörts av massa halvnakna deffade överkroppar och tonårsfjanterier, dvs basiska ämnen i ungdomsfilmer. Var en pina att se på New Moon på bio. Hundratals fjortistjejer som ylade så fort nån karraktär tog av sig tröjan. Jag kommer aldrigt se en fjortisfilm en eftermiddag på bio igen. Jag har dock fastnat för en låt som en av huvudkarraktärerna, Robert Pattinson, sjunger på soundtracket. Den heter "Never Think". Se och hör den här.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar