tisdag 17 augusti 2010

Flitiga flyttmyran

 


Nu är det sista semesterveckan. Jisses, semestertiden har ändå gått rätt långsamt ändå. Man har för det mesta bara åkt omkring och gjort roliga saker och svullat som ett svin. Vi skulle ju åkt till Thomas lantställe, men vädret har inte velat bli fint när vi har kunnat. Sen så skulle vi åkt till en strutsfarm, men det har runnit ut i sanden. Den här veckan har vi inte tid för nu ska det packas inför flytten. Dock är jag väldigt stolt över mig själv. Från att Thomas lämnat mig hemma så har jag hunnit packa massor. Inte för att jag har stressat eller nåt. Bara varit så fruktansvärt effektiv. Har man ett redan välorganiserat hem så går sånt här fort. Jag var nere i källaren och kikade lite på vad som behövdes packas och vad som skulle slängas. Jag verkar till och med ha någorlunda ordning där också. Fick inbrott där för någon månad sedan. De tog med sig en del saker. Inget som jag kom ihåg att jag ville ha så det tackar jag nästan för, att de "hjälpte till" att tömma mitt förråd på onödiga saker. ;) Så jag bara sorterade bort saker jag inte ville ha, för att slänga, och sen var det typ klart där nere. Nu står det massa pappkassar och nån låda för allmän beskådan nere i källarkorridoren. Men jag pallade inte att släpa bort det till miljöstugan idag. Det får blir nästa dag. Ge mig en dag till och packningen är så gott som klar. :)


Thomas själv verkar ta det hela med ro och packar typ en låda var tredje timme eller nåt hemma hos sig. Men eftersom jag är jätteplus i tidschemat så ska jag allt få fart på hans packande också. ;) Jag menar, visst att det är typ två veckor kvar tills vi flyttar ihop, men om man får packandet överstökat så har man tid att städa ur lägenheterna och sen ta det lite lugnt innan man ska kånka allt till nya lägenheten. Thomas ska ju inte ens vara med på flyttdagen eftersom han är kommenderad att åka till Polen för arbete under den tiden. Men som tur är så får jag massa bra hjälp som kommer finnas där för både min och Thomas flyttsaker. Det är tur att man har så många villiga flytthjälpare. De är guld värda! :)


Nä nu ska jag spela lite Vampire Saga - Pandoras Box innan jag ska sova. Finns både att ladda ner som gratis halv verison på datorn och även som applikation till iphonen. Det är ett spännande peka-klicka-spel. Mycket underhållande med tanke på att jag älskar både vampyrer och sånna spel. Yeey. :)


God natt!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar