tisdag 24 augusti 2010

Semesterjox / Vårtsvinsbarn

 


Flå't att jag inte har skrivit på en hel vecka! Det är för att man har haft fullt upp med allt packande. Förra veckan började ju packarperioden. Var riktigt stolt när jag fick ihop det mesta första dagen (måndag) och sen andra dagen var också väldigt produktiv. Jag har hjälpt Thomas att packa en del också. Han tar packandet i godan ro.


Emellan packandet har man ju såklart fortsatt semestra. Vi har bl.a hälsat på min bror och hans majsorm Greger. Han är 1.5 meter lång, alltså Greger. Inte bror. ;) Den var nyfiken och ringlade runt mig som den ville. Fast när jag minst anade så sket han på mig. Fick en stor gul korv på rumpan. Blä! Men för övrigt var Greger rätt trevlig.


Greger


 


En annan dag var vi och käkade brunch med Ronnie, hans far och en annan. Vi käkade på en lunchrestaurang vid en sjö där det simmade en hel del Karp. Fiskarna var helt galna när man kom till kanten av sjön. De hörde ens röster på avstånd och simmade som tokar längst kanten. Vi matade dem med lite bröd. Det var riktigt kul att se med tanke på att de verkligen hoppade upp på land och nafsade åt sig bitarna. Stora rackare var det. Tyvärr kan jag inte visa bild pga att min iphone strular med bilderna just nu, och just de bilderna på karparna.


En annan dag var vi på Vapiano och käkade brunch. Utsökt som vanligt. De har ju underbar pasta där. De hade nån ny variant med jordgubbar, sparris och ostsås som heter PASTA AL ROMANOFF som finns nu i augusti som SPECIAL. Mycket gott och fräscht! Man kan bl.a se deras pastameny HÄR och även se deras pizzor och salladeroch desserter där. Mycket rekommenderligt ställe!


Go pasta


 


Med tanke på att man har glufsat som ett vårtsvinsbarn så har man ökat 4 pannor på tre veckor. Det är ju sisådär roligt, men dock tidigare förutsett. Jag tränade hårt och gick på hård diet och var nere i 51kg. Nu väger jag typ 55kg efter allt svullande av godis/choklad, fet mat och energidrycker/läsk. Jag var beredd på detta eftersom jag kände att man ska njuta fullt ut på sommaren. Sen att det inte har varit så fint väder under mina tre veckors semester har ju underblåst att man har suttit inne och glufsat skit istället för att kunna ligga och på stranden och badat av sig kalorierna. Nu är man blek, plufsig och har dålig hy som ett annat white trash. Men det är lugnt. Efter flyttandet som äger rum 1 september ska jag allt ta tag i mig själv igen. Då gäller inga kolhydrater, mycket frukt och träning minst två ggr i veckan. Jag har klarat det förut och jag ska ta mig fan klara det igen, trots att man kommer bli sambo och ha häcken full av flyttkartonger. Uppdateringar kommer....


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar