söndag 28 november 2010

Lördagshattandet

 


Igår började aftonen med att jag gick på företagsmiddag med massa kollegor från min avdelning. Vi åt jättegod buffé på Mongolia Barbeque och drack öl. Det var riktigt kul att få umgås med dem privat, som alltid. ^^ Vi gjorde en frågesport och mitt lag vann!! :D Vi fick som pris 2 timmars komp som vi kan ta ut när vi vill nästa år. Vi får inte ta ut någon som helst ledighet i December pga den samtals peak som kommer inom kort. December = Helvete. Hur som helst så var ju det ett stort plus att man vann. Det är inte varje dag som jag har tur i spel.


Sen helt från tomma luften fick jag otrolig smärta i livmodern. Den brukar göra så när den ska förbereda sig på mensen. Helt plötsligt ska den krampa så hårt att man tror sig ha blivit knivhuggen. Så jag svalde två ipren innan jag bestämde mig för att dra därifrån illa kvickt innan det blev värre. Efter att jag hade sagt hej då till allihopa så gick ut i den iskalla luften och upptäckte att jag hade tappat ett örhänge. Typiskt. Men men... Jag trippade ner till Gottcenter och köpte en dyr påse chokladlyxpraliner innan jag begav mig hemåt med tunnelbanan. Det var inte kul att åka hem. Satt lite smått ihopkrupen och kämpade med att inte pipa av smärta. Som tur är så hade man sin älskade iphone att fokusera på... och lyxchokladen.


Chokladpraliner


Väl hemma var jag tvungen att ta en till smärtstillande tablett innan jag bytte om och fräschade upp mig inför nästa evenemang. Vår gemensamme vän Hasse hade födelsedags/inflyttningsfest. Dock var jag lite glömsk och råkade gå till hans gamla lägenhetsport. Men som tur är så har han bara flyttat till andra sidan gatan så det tog inte lång tid att hitta rätt. Väl där var det massa roliga människor att kramas med. Fia hade med sig sin valp Molly eftersom hon inte fick hundvakt. Den var mäkta populär och fick massa uppmärksamhet. Det blev mycket bus och skratt under kvällens gång och vi staplade inte hem förrän efter 01-tiden någon gång.


Jag o min plutt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar