lördag 20 november 2010

Dag 1 - Om mig

 


Den 18:e december kl: 22:09 föddes en flicka på 48 cm och 2.8 kg till världen. Alldeles rosa, isblå ögon och med en svart kalufs. Senare skiftade hårfärgen från svart, till morotsrött till kopparbrunt. Den enda färgen jag inte har haft är blont. Hihi.. Min födelseort är Akalla i Stockholm. När jag var ca 2 år så fick jag lillebror Patrik att gulla med. När jag var 3 år så flyttade vi till Vänersborg, Färgelanda, Högsäter, Uddevalla, sen tillbaka till Färgelanda. Under tiden kom det till två systkon till. Mina småsystrar Malin och Ewa. Detta under en period tills jag var ca 11 år. Då flyttade vi tillbaka till Vänersborg. Där träffade jag min första bästis som jag än har kvar som vän idag. När jag skulle börja 9:an flyttade vi tillbaka till Stockholm och till Husby. Det var en lite jobbig period med tanke på att jag slets från min bästa vän och andra vänner. Det blev en hel del pendlande några år. Jag träffade senare två andra vänner som introducerade mig i partajandets värld i Stockholm. Det blev en hel del rännande på Hirshenkeller när det fanns. Även på Crazy Horse som var ett av favoritställena innan det stängdes. Många ställen stängde under partytiden och det blev trist att festa ute ju äldre man blev.


Jag träffade senare mitt ex när jag jobbade som telefonförsäljare efter gymnasiet. När jag flyttade hemifrån flyttade han in hos mig i min 23 kvm lägenhet i Hässelby Gård. Där fanns han kvar hos mig i 5 år innan vi bröt upp under mycket svåra omständigheter som jag helst vill glömma. Jag hade då börjat på mitt nuvarande jobb som kundtjänstarbetare. Där hade jag, innan uppbrottet, träffat Thomas, som blev en nära vän som introducerade mig i sitt stora härliga kompisgäng. Mycket hemmafester blev det och en hel del utefester också. Efter uppbrottet med mitt ex så stöttade han mig så gott han kunde. Jag led av svåra peroder med mycket gråt och hat som jag höll mycket för mig själv. Det var 5 år förmycket av det instabila förhållandet.  Thomas blev min pojkvän 3 månader efter uppbrottet och det räddade antagligen livet på mitt känsloliv som var i spillror. Det har tagit ca 2 år för mig att lyckas komma på fötter och ärren har bleknat en hel del. För två månader sedan flyttade vi ihop i vår härliga 3:a här i Hässelby. Jag är lyckligare än jag har varit på mycket länge och mår mycket bättre. Jag har många fina vänner att umgås med och min vardag består av jobbet, träningen och umgås med Thomas och mina vänner. Det känns tryggt i tillvaron och jag ser framåt i livet.


Det var en kortfattad sammanfattning av vem jag är och vad jag har gjort. (^.^,)


Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar