söndag 14 november 2010

Borlängebesök + julklappsköp + matintag

 


Det här goda åt jag och älsklingen och Dan när vi hade fredagsmys. Det blev ugnstekt kyckling och lite annat gojs till.


Fredagskäk


 


I lördags kom min söta barndomsvän Maria på besök från Borlänge. Hon och jag jagade runt i city efter julklappar. Man måste ju passa på att handla i stan när man är där. Jag själv hatar att åka in till stan kommunalt bara för att det tar över en halvtimme att komma in. Det är såå segt att åka på gröna linjen! Vi tog en liten paus och gick för att fika. Vi gick till mitt favoritcafé Bellman's. Det ligger på Sergels torg. Där provade jag en Fudgebrownie med pecannötter som var riktigt god, men väldigt mäktig. Den höll jag mig på under hela dagen i stan. (!)


Fudgebrownie


Vi åkte sen hem och fortsatte svullandet hemma. Jag var fortfarande helt knäckt av fudgebrownien så jag fixade lite kycklingspett till Maria medan jag själv fixade med annat, som att slå in julklappar. ^.^ Sen åt vi lite chips och choklad medan vi såg på Oh, vilket party och Meet The Robinsons. Min älskling var ute och rumlade runt i vår förort med sina lekkamrater på en barrunda. Han kom hem nån timme efter att vi hade lagt oss.


Idag söndag har jag och Maria varit i Vällingby och fortsatt julhandeln och dessutom köpte jag en fin klänning till det kommande porrpartyt som skall äga rum nästa helg. Det är en kompis som ska ha födelsedagsfest med porrtema som han har haft i två år i rad nu. Det är riktigt kul med alla som klär upp sig, eller ja. Klär av sig kanske man ska säga. Fast inte på nåt obscent sätt eller så. :) Klänningen får ni smakprov på nästa helg eller så. Vi mötte senare upp älsklingen och Dan för att käka lite lunch. Det blev en spenatpizza för min del, på Ruccola. Den är så otroligt god! Jag lyckades smälla i mig hela den bara för att den var så god.


Spenatpizza


Sen gjorde jag nåt dumt är vi kom hem. Jag glufsade i mig en 200 gr chokladkaka till efterrätt. Ja där tog det tokstopp. Sen var jag fruktansvärt mätt. Jag är fortfarande helt galet mätt flera timmar tillbaka. Efter att vi hade lämnat Maria på tågstationen åkte vi och handlade lite inför den kommande middagen som älsklingen och Dan ville äta. Jag själv mådde lite smått illa av mätthet så jag bara följde med och knallade runt där och köpte till lite nötter som jag brukar ha som mellanmål på jobbet. Dessutom köpte jag en jättegod amerikansk dryck, Arizona. Den är bestående av vitt te och blåbär, sötat med honung. Mycket smarrig.


Arizona White Tea Blueberry


När vi hade handlat klart tackade jag nej till kvittot och började gå iväg. Men då hojtade kassörskan till och sa att jag hade fått en vinst på kvittot. Huh? En vinst? Ja tydligen har ICA nåt sorts hippo att man samlar in lotter varje gång man handlar med sitt ICA-kort. Jag har tydligen vunnit några gratisvaror på ICA och samlat in över 2000 lotter. Det blev en stekpanna, sprödbakad torskfilé, matfolie, creme fraiche och gräddprodukt. Jahapp... Kul kul. Då ska jag hämta dem nästa gång jag handlar på ICA då. =)


ICA vinst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar