söndag 28 november 2010

Dag 7 - Min bästa vän

 


Jag har ett par bästa vänner kan man säga. När jag var yngre så fick jag min första bästis som heter Maria. Hon är inte speciellt förändrad sen hon var liten. Ser ungefär likadan ut. Hon har vackert långt tjockt mörkblont hår som hon inte har förändrat speciellt markant under åren. Så det är hennes signum på nåt sätt. :) Sen är hon otroligt snäll och oegoistisk.  Hon gjorde min barndom mycket roligare än innan. Vi nästan växte ihop under den tiden vi hade gemensamt. Vi träffades i mellanstadiet och bodde på samma gata. Varje dag sågs vi och lekte och cyklade runt på äventyr. När jag flyttade bort från den staden jag bodde i när jag var barn, upp till Stockholm, så var det väldigt uppslitande och jag pendlade i princip varje månad till min gamla barndomsstad och spenderade mina lov där varje år i nåt år framöver hemma hos henne. Hon och jag har haft kontakten sen den dagen hon kom in i mitt liv och det kommer förmodligen aldrig sluta. Hon och jag ses nån helg om året och det känns som en del av våra liv har stått stilla ibland. Visst att vi har förändrats så har vi ändå en stor plats för varandra i våra hjärtan. ^.^


Best Friend


 


Sen jag träffade Thomas har jag fått en annan underbar person i mitt liv. Fia. Hon är ihop med en kompis till Thomas. Vi träffades när hon var ihop med en annan kompis till honom för ca 3 år sedan innan hon hittade sin nuvarande. Hon är mycket vacker. Stora bruna ögon med långa ögonfransar, blont nordiskt rakt hår klippt i halvkort frisyr och kurvig kropp. Hon är mycket snäll och rolig. Det finns inte många som är som henne. Hon är underbart duktig på att laga mat och är suverän på att uppmuntra och få en att känna sig speciell. Hon ser oftast positivt på saker och ting även om hon själv mår dåligt. Hon och jag kallar oss ibland för gifta bara för att vi har sånt tycke för varandra. Man kan inte annat än att älska henne. Hon kan ibland gå till handling innan hon tänkt, men hon kan inte vara helt perfekt för då vore det nåt skumt med henne. Antaligen psykopat. ;) Så henne vill man inte heller tappa bort om livet förändras.


You and me


Man ska vara glad att man får guldkort i sitt liv som finns där för dig och som älskar dig som vän eller som en syster/bror. Som man kan dela allt med och som man själv kan ödsla sin kärlek över. Det är ungefär som att ha en pojkvän/flickvän fast utan sex. Så är det att ha en bästa vän....typ. ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar