torsdag 4 november 2010

Egoblogg - Julklappar - Sucker Punch

 


Usch jag är verkligen inte nån duktig bloggare nu för tiden. Bara helgerna vill jag blogga om. Men det kan bero på att jag inte har så mycket i mitt liv på vardagarna förutom, jobb, jobb, jobb, träning, jobb, träning, jobb, jobb...och just det...JOBB. Så nu vet ni det. :) Ibland kan man få för sig att blogga men sen glömmer man bort det bara för att man inte tror att nån vill läsa det crap man vill få ur sig. Jag menar hur kul är det att blogga om att man sitter stilla hela dagarna på ett kontor? Att man kommer hem helt eländig och försöker få i sig lite näring innan man ska upp igen och jobba igen? Nä det går bara inte att läsa om. Det är ju vardagsmat som får folk att lessna. Nä man ska ju vara alert och skriva om massa roliga äventyr man har för sig varje dag. Man ska vara intresserad av mode, mat, udda intressen, sex, inredning, djur, bilar, datorer osv som kan locka läsare. Ja precis. Men jag tycker det är kul att skriva om det som faktiskt händer i mitt liv och det gör jag mest för min skull. Bara för att kunna titta tillbaka och se vad jag har åstadkommit och tänka på att jag inte bara jobbar hela dagarna utan faktiskt har ett liv bortom det där trista. Varje helg är en guldstund och det är dem jag bloggar om. Då är man tillsammans med den älskvärde och söta vänner. Då vilar man från alla måsten och gör vanliga mänskliga saker. (^.^,)


Fast nu är det juletider på ingång. Juuste... Måste köpa upp lagret av julklappar o sånt. Har endast lyckats fixa en till min bättre hälft. Tur det för det är alltid svårast att ge honom nåt. Han förtjänar ju bara det bästa. Nu är det bara att kika runt lite för resten av mina nära och kära. Thomas tycker jag är jättetråkig bara för att jag älskar presentkort. Men det är ju rätt smart ändå. Tänk vad underlättande det är för den som köper det. Slipper ha fantasi och kan ge en summa så den andre kan köpa vad den vill utan att bli missnöjd. Tycker jag är ett smart koncept trots torrtrist tantvarning. ;)


Och nu till nåt helt annat. Jag har börjar följa den söta bloggen Foki och i hennes blogg hittade jag nyligen ett intressant tips om en film som kommer nästa år. Den heter Sucker Punch. Verkar hur ball som helst. Måste ses om man gillar mörk och verklig girl power anime. Handlar om Babydoll som hamnar på mentalsjukhus och lever en fantasivärld. Hon hittar andra patieter och det vill alla fly. Se alla karaktärer HÄR och se trailern HÄR


Sucker Punch Babydoll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar