måndag 5 mars 2012

Fläsk-fias klagosång och välgöring

Jag har varit en riktig liten Miss Piggy och Kakmonstret i ett och käkat allt som jag har varit sugen på och sen har jag inte lyckats träna eftersom jag tappade sugen när gymmet har varit överfullt i 2 månader. Det har resulterat i att jag mår pissdåligt både fysiskt och psykiskt. Jag har ju tidigare ätit LCHF och då undvek jag kolhydrater och käkade massa gott fett och grönsaker istället och det var en jätterolig diet, men dessvärre måste man bli lite militant för att kunna hålla koll på allt. Så det slutade jag med. Så efter det så har det bara gått utför.

Nu ska här brännas fett! Jag har fått nog. Jag vill inte se ut som att jag har en fettkostym på mig. Det är inte jag. För ca 1 år sen så var jag slimmad och fin och mina kläder satt snyggt. Jag skämdes inte över att ha tajta klänningar och tröjor. Nu väller det över kanterna och låren dallrar. Jag vill inte har lår som en T-rex och tuttar på ryggen pga att behån sitter för tajt över ryggfettet! Det är inte så jäkla sexigt måste jag säga.




Vikten är inte speciellt charmig just nu. Min trivselvikt ligger på 52-53 kg. Jag är 155 cm vill jag bara upplysa er om, så 52-53 kg är banne mig inte för lite vikt för lilla mig. Jag vägde mig för en vecka sen och då vägde jag typ 5 kg mer! De kilona syns direkt på mig eftersom jag har en liten yta att svälla upp på. Dock så vet jag inte riktigt vad som hände för idag vägde jag 55.6 kg. Kan man verkligen gå ner 3 kg på några dagar? Ja, förvisso så har jag haft tjejveckan som innebär att jag vattenfylls och har en stillastående tarmverksamhet, så det kan ju vara det. Men ändå! Innan tjejveckan var jag runt den viktklassen också.

Nu blir det till viss del shake-diet och sen nästa vecka blir det 5-dagars fasta med juicer, buljong, te och vatten som enda näringsupptag. Jag har fastat en gång tidigare i slutet av förra året som ni kanske vet, ni som har läst min blogg. Se tidigare blogginlägg HÄR. Det är en effektiv formatering av ämnesomsättningen och förbränningen som ger kroppen en bra grund att få ut gifter och slaggprodukter. Faste-paket finns att köpa på hälsokostbutiker. Vad jag vet så finns det 3, 5 eller 6 dagars fastepaket som ger en allt man behöver och även råd hur man ska äta efter fastan.

Jag har bestämt att jag ska gå ner 5 kg på 3 månader. Det bör jag ju klara av om jag håller disciplinen och undviker att käka onödigt socker och tränar minst 3 gånger i veckan på ett eller annat sätt.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar