söndag 18 mars 2012

söndagsunderhållning

Idag fick jag ett ryck att göra om badrummet lite. Jag fick skjuts till Vällingby och började finurla på nytt duschdraperi och lite sånt. Inskaffade detta flotta duschdraperi från Lagerhaus. Detta med turkos tvålpump och tandborstmugg, plus turkosa handdukar. Finfint till vårt turkosa standardkakel och golvklinkers.


Jag blev dessutom utom mig av lycka när jag fick se att parfymmärket Escada har lanserat goda dofter igen. Jag köpte Island Kiss som är en gammal klassiker som jag aldrig köpte. Den doftar ljuvligt!


Eftersom jag köpte den största flaskan så fick jag en beach bag på köpet. Snygg va?



Så vad har annars hänt idag? Jo efter att vi hade köpt grejor så åkte vi bort mot Skärholmen/Botkyrka och hälsade på en vän som fyller år idag. Vi blev bjudna på vacker tårta. Jag tog en liten bit och hoppades att magen tålde den. Tydligen gjorde den det. Tårtan var jättegod och saftig! Det var chokladkaka med ljus chokladmousse, mörk chokladmousse och jordgubbsmousse.


Vi kikade lite på Djungelns drottning på kanal 5. Det går ut på att ett gäng tjejer ska vandra genom djungeln och göra uppdrag för att vinna pengar eller lyxigare boende. Efter 10 program ska de komma till en stad där 1 tjej väljs ut som djungelns drottning. Det är det mest korkade svenska programmet hittills. Jag tror det är värre än Big Brother. Det är 10 dumma tjejer, varav 97 % bestod av översolade blondiner med fyllda läppar. Den ena var mer extrem än den andra på dum-skalan. Nån brud (Paulina Starborn heter hon tydligen. Läs hennes blogg om ni nu måste) äter bara rosa mat och vägrade äta grön mat. Så hon hade tagit med sig geléhallon och söta björnar som proviant i djungeln. Lycka till! Sen hade många tagit med sig sin sparkdräkt/One piece och gick omkring med. Tror inte de där är så bra när det är minst 40 grader varmt och luftfuktighet på typ 90%. Men men... Sen var det en plattångs-beroende tjej som fick den finurliga idén att lägga sin plattång i solen på en yxa (!) för att plattången skulle bli varm. (Observera att detta är djungeln och ingen ström finns där att få.) Tydligen funkade det enligt henne. TUR! Det var första avsnittet var i onsdags och går i repris på söndagar. Så om ni inte har nåt bättre för er så kika på det där hjärndöda programmet och skratta rått och hjärtligt åt flickornas bravader. Mycket underhållande bakis-underhållning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar