lördag 3 mars 2012

Tjejmys

Igår var jag och käkade middag med två av mina kära kollegor och en ex-kollega. Vi susade in till stan för att gå till WOKHOUSE och fick parkering precis framför restaurangen. Så jäkla klockrent! Ni som vet hur det är att åka in till city och hitta parkering i närheten av sin slutpunk vet ju också att det är rätt så svårt när det är på kvällstid. Man får planera minst en halvtimme extra för att hitta en parkeringsplats.

Hur som helst så var Wokhouse riktigt riktigt mysig! De hade jättegod och billig mat och snabb och  trevlig service. Jag tog en "Deep Blue" vilket är laxfilé i kokosmjölk, färsk ingefära, limesås, färskpressad vitlök och wokade grönsaker. Till det ingick det ris och vitlöksbröd.


Deras kokosglass "was to die for". Man kunde få grädde och chokladsås till, men jag och Jossan tog extra chokladsås istället för grädde.


Söta Jennie hade fyllt år och dessutom frivilligt tagit på sig äran att hämta och lämna oss med sin bil, så vi köpte ett par fina presenter till henne som vi hade packat i en stor kartong. Det blev en söt rosa muffinsställning och muffinsformar med rosor på. Hon blev ju jätteglad, vilket var den reaktion vi hade hoppas på. Se bara!


Sen föreslog hon att vi skulle åka hem till henne på lite te och mys. Det lät ju alldeles förträffligt, så vi brummade hem till henne och hade det hur trevligt som helst och tittade medlidsamt på när stackars Jossan kved på en massagedyna. Stackarn hade halkat ned för ett berg och slagit sig fördärvat och gick som en hundraåring. Tur att hon hade humöret uppe, eller i själva verket den som hade humöret på topp hela kvällen utan avslut. That's the spirit!

Jossan, Linda och Jennie

Jag mellan två av mina goa vänner.


När klockan började närma sig elva halv tolv så satt jag och klippte med ögonlocken som en tvååring. Det är ett hårt liv att vara heltidsarbetande och sen försöka vara pigg som en lärka på fredagskvällen. Så vi blev hemskjutsade av vår fina Jennie.

Tack för en jättemysig fredag, kära vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar