torsdag 5 maj 2016

Stora kärlekens födelsedag!


Idag fyllde min underbare sambo Thomas 35 år! Det började med att Miranda och jag gav honom ett par morgonpresenter.

Lånad av: polyscienceculinary.com

En rökpistol som man kan röka typ vad som helst med i mat- eller dryckesväg. En åtrådd önskan av min älskling, tekniknörd som han är. Man kan röka med olika sorters material beroende på vad du ska röka. Han testade att röka smör med träflis med hickory. Det blev...rökigt. 

Lånad av: bagarenochkocken.se

En sautékastrull att kunna göra bra såser i. Thomas är en envis jäkel som prompt har försökt sig på att slå en bearnaise flera gånger. Han har lyckats ytterst få gånger. Det är väldigt avancerat eftersom såsen måste hålla en viss temperatur för att bli bra. Den här sautékastrullen ska tydligen underlätta tillverkningen.

På eftermiddagen kom några från hans familj. Vi bjöd på fondue med olika sorters kött. Till det hade vi bakpotatis och olika såser. Ett väldigt trevligt sätt att äta på! Vi hade så mysigt! Lite väl mysigt att pappersduken fattade eld i en minut. Vad är en familjemiddag utan lite drama? ;)


                       Fina familjen!

Sen fikade vi med tårta, bullar och glass.

            Min fine karl och hans mor.

Mums med sockerfri glass och knapriga solrosfrön!

Jag är så lyckligt lottad som har fått en sån fin man i mitt liv! Så extremt snäll och omtänksam! Han ger/har gett mig så mycket att leva för. Inte minst vår lilla älskling!

              Gammal bild från i julas.

             Älskar dig så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar