söndag 22 maj 2016

Fredagshäng

I fredags hade jag tagit mammaledig för att förskolan var stängd. Jag och Miranda var hemma en stund på förmiddagen och  jag hann tona håret. Tänk vad underbart! Jag kan nu för tiden pyssla med saker som jag inte kunde göra för typ 1 år sen. Miranda är så duktig som sitter och leker olika små rollekar med sig själv eller vad hon gör. Jag kunde, utan andan i halsgropen, fixa håret i typ 1 timme.

                         Efter toning!

Vi lekte lite Dr McStuffins efter det och Miranda ville sen visa mig vad fint hon kunde rita på ritplattan. Jag blev imponerad av att hon nu faktiskt börjar lära sig att rita ordentliga ansikten med ögon, näsa och mun. Det gjorde hon inte för typ 1-2 veckor sen!
              Har ritat sin pappa.

Senare knallade vi över till min fina fina vän/granne Malin och fikade och åt lunch. 

Miranda lekte så fint med hennes barn. Hon och hennes bästis Dante har en lustig grej att det går på toaletten/pottan tillsammans OFTA! En sitter på pottan och en på toan. Vet inte om det är på grund av att Malin ger vätskedrivande/bajsdrivande mat eller om det är en lek. Hur som...det är lite kul.

Senare gick vi ner till centrum och köpte glass till barnen. Ja jo...jag som är emot sockrig glass till mitt barn kan offra min gräns för en Piggelin vid få tillfällen. Känns så elakt att neka henne en glass när alla barnen får!

Senare kom Thomas hem med en stor FROST-ballong från Ballongverkstaden till Miranda. Det är tydligen en butik med rätt så vettiga ballonger för ett bra pris. 

Vi käkade våfflor till middag. Det är nåt av det godaste som finns!! Jag älskart! Vi åt dem med en röra på gräddfil, räkor och rödlök. Miranda fick sockerfri jordgubbssylt. Miranda och Thomas åt frasvåfflor och jag åt LCHF-våfflor. Det enda trista med LCHF-våfflor är att de saknar krispigheten. Vetemjöl gör saker krispigt och segt. Det önskar jag att jag fick till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar