tisdag 10 maj 2016

Livat på Ballbreaker

Hej där,

Har verkligen inte haft tid att blogga sen före helgen. Helt galet vad tiden bara går!

I fredags jobbade jag till 14:30. Under tiden lämnade Thomas av Miranda hos sin farmor Gunilla. När jag kom hem fixade vi oss och fick skjuts till Ballbreaker Lindhagen för att fira Thomas födelsedag...igen. Där möttes vi upp för en fördrink.

              Jag tog ett glas lamt rosé

Senare när alla hade kommit åt vi en god middag. Själv åt jag råbiff till förrätt och lammracks till huvudrätt.

Intressant att typ alla ingredienser låg på sidorna av råbiffen.

             Lammracks med en sallad

      Vissa beställde ett "litet" torn av öl.

Jag och en vän delade på den här röda!

Thomas fick några grymma stekpannor från SCANPAN och ett gasolkök från PRIMUS av sina vänner. Perfekt för min proffsiga hemmakock!

Efter middagen dundrade vi ner till spelhallen där vi blev uppdelade i 2 lag med varsin lekledare. 
Vi spelade racerbilspel som var skitsvårt att styra, tyckte jag i alla fall. Sen hade vi skjuttävling. Det var jättekul! Dock funkade inte mitt gevär så bra så jag fick kassa poäng. Skyller på det. Hehe...


Sen körde vi discobowling. Jag suger i bowling, men tycker ändå det är roligt. Just då var jag dock en aning på pickalurven så jag sög extra mycket. Haha!



Som avslutning spelade vi shuffleboard. Det är rätt så knepigt med tanke på att man måste ha rätta handlaget. Det var inte det lättaste att koncentrera sig med rödvin skvalpandes i magen.


När det var dags att åka hem skulle jag bara uträtta ett behov på damernas. Jag hade lagt ner mobilen i min lilla ryggsäck, men glömt stänga. När jag böjde mig ner så störtade mobilen över huvudet och rakt ner i toaletten. FuuuUUUUck!! Jag fiskade upp den och lyckades dra loss den från skalet och stänga av den. Jag "bad till högre makter" att den inte hade skadats. När vi kom hem lade Thomas den i en påse med ris över natten. Som tur är klarade den sig helskillnad!

Slutsatsen på kvällen är att jag är värdelös på spel och inte borde dricka rödvin som saft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar